Performancing Metrics

برخورد باتخلف استفاده از افزودنی های غیرمجاز در نانوایی های استان | اتاق خبر
کد خبر: 346729
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1395 - 17:29
رییس سازمان صنعت، ‌ معدن و تجارت آذربایجان شرقی از برخورد جدی با نانوایی های متخلف استان در خصوص استفاده از افزودنی های غیرمجاز خبر داد.

اتاق خبر: حسین نجاتی پیش از ظهر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با نانوای های که نسبت به افزودن مواد غیر مجاز به محصولات خود اقدام کنند برخورد شدید صورت خواهد گرفت.

وی افزود: برمبنی بررسی صورت گرفته تنها در کمتر از ۱۰ واحد نانوایی در سطح شهر تبریز از افزودنیهای غیر مجاز استفاده می شد که خود این واحدها نیز بدون مجوز و غیر قانونی اقدام به پخت نان می کردند.

نجاتی با اشاره به اینکه نان به عنوان قوت اساسی در فرهنگ ما ایران جایگاه خاصی دارد اظهار داشت: به همین منظور سلامت و سالم بودن این ماده غذایی نیز باید مورد توجه همه از خود مردم تا مسئولین قرار گیرد چرا که کوچکترین بی توجهی در این زمینه سلامت خانواده ها و در نتیجه جامعه را با خطر مواجه خواهد کرد.

رییس سازمان صنعت، ‌ معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت با متخلفان از طریق مراجع قانونی برخورد خواهد کرد و در مقابل با نانوایانی که به تعهدات خود در قبال جامعه و شهروندان عمل خواهند کرد تقدیر و قدرانی خواهد شد.

نجاتی از مصرف کنندگان نیز خواست تا با تغییر نگرش خود نسبت به نان سفید به عنوان محصول سالم، مسئولین نظارتی و خود نانوایان را در عرضه محصولات سالم وبا کیفیت یاری کنند چرا که سفید بودن نان به منزلی سالم و با کیفیت بودن آن نیست بلکه برعکس رنگ نان هرچه تیره باشد نشان از نداشتن افزودنی و سبوس دار بودن آن است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید