Performancing Metrics

فریاد مظلومیت مردم نیجریه باید به گوش جهانیان برسد | اتاق خبر
کد خبر: 347836
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1395 - 21:37
معاون شیخ زکزاکی:
معاون مجاهد نستوه آیت الله شیخ ابراهیم زکزاکی گفت: فریاد مظلومیت مردم نیجریه باید به گوش جهانیان برسد.

اتاق خبر - شیخ اسماعیل شعیب روز چهارشنبه در همایش روایت تصویری مقاومت شیعه در بیداری اسلامی نیجریه که در مجتمع فرهنگی هنری دکتر زرینکوب بروجرد برگزار شد، افزود: مردم نیجریه به رهبری شیخ زاکزاکی از 40 سال قبل حرکت های اسلامی خود را آغاز کرده اند.

وی اظهار کرد: نیجریه کشوری اسلامی است ولی هر کسی مطلبی از اسلام می دانست یا عنوان می کرد، زندانی یا کشته می شد ولی در این شرایط شیخ زاکزاکی برای دعوت مردم به اسلام و نه تشیع فعالیت خود را آغاز کرد.
معاون آیت الله شیخ زکزاکی افزود: بعد از شکل گیری حکومت جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، شیخ زاکزاکی با الگوگیری از ایشان حرکت بیداری اسلامی را در نیجریه آغاز کرد.
وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) در دیدار با شیخ زاکزاکی قرآنی به وی داد و از او خواست به آفریقا برگردد و قرآن را تبلیغ کند.
شیخ شعیب گفت: شیخ زاکزاکی مخفیانه شیعه شده بود ولی برای جلوگیری از ایجاد تفرقه میان مردم، این موضوع را در نیجریه علنی نکرد.
وی افزود: شیخ زاکزاکی در دیدار با امام خمینی(ره) صحبت های این حضرت را ضبط می کرد و آنها را به گوش اطرافیان می رساند.
وی اظهار کرد: دولت نیجریه شیخ زکزاکی و پیاده روی عظیم مردم به سمت کربلا را خطری بزرگ برای این کشور می دانست و اقداماتی برای ترور این شخصیت کرد.
معاون آیت الله شیخ زکزاکی با بیان اینکه این شیخ سال ها مکتب اهل بیت(ع) را در نیجریه تبلیغ می کرد، گفت: ارتش نیجریه 2 سال پیش در روز قدس حملات خود را به شیعیان آغاز و 34 تن از جمله سه تن از فرزندان شیخ زاکزاکی را شهید کرد.
وی تاکید کرد: ارتش نیجریه با پشتیبانی عربستان و اسراییل قصد داشت جلوی حرکت اسلامی را با کشتن شیخ زکزاکی بگیرد و در نهایت حملات خود را گسترش داد و به کشتار مردم و تخریب حسینیه و خانه شیخ زکزاکی پرداخت.
شیخ شعیب با اشاره به تشکیل کمیته حقیقت یاب توسط دولت نیجریه در خصوص حمله ارتش گفت: این کمیته باید توسط مجامع بی طرف و بین المللی و نه دولت که مسبب این مسائل بود، تشکیل می شد.
وی رسیدگی به مظلومان شیعه، سنی و مسیحی نیجریه و دفاع از آنها، اخلاص و ماه ها روزه داری در سال را از خصوصیان شیخ زاکزاکی دانست و گفت: مردم مسلمان باید بدانند که بیداری اسلامی به سادگی به اینجا نرسیده است و مردم نیجریه برای ادامه راه خود به دعای تمام مسلمانان جهان نیاز دارند.
وی افزود: بدون شک آزادی شیخ زاکزاکی از زندان ساده نیست زیرا دولت با آزادی وی امنیت خود را در خطر می بیند.
وی با بیان اینکه زندانی بودن شیخ زاکزاکی مانع حرکت بیداری اسلامی در نیجریه نشده است، اظهار کرد: جانشینان شیخ زکزاکی در حال فعالیت هستند و طرفداران وی بیشتر شده اند.
پخش فیلم و عکس از درگیری ارتش نیجریه با مردم مظلوم و به شهادت رساندن آنها در این همایش پخش شد.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید