Performancing Metrics

ایران ظرفیت تولید 40 میلیون تن محصولات باغی دارد | اتاق خبر
کد خبر: 348008
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1395 - 09:23
مدیرکل میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی از تولید 17 میلیون تن میوه در سال گذشته خبر داد و گفت:با توجه به تنوع اقلیم و شرایط آب و هوایی کشور می توان میزان میوه تولیدی در کشور را به 40 میلیون تن افزایش داد.

اتاق خبر: رمضان رویین تن در گردهمایی مدیران ستادی و مدیران کل امور عشایر کشور در چهارمحال و بختیاری افزود:ارزش نهایی 17میلیون تن میوه تولیدی که به دست مصرف کننده رسیده است به ارزش 1.600 هزار میلیارد ریال در بازار به فروش رسید.
به گفته وی،این در حالی است که درآمد باغداران از سهم فروش این میزان میوه تولیدی 600 هزار میلیارد ریال بوده است.
رویین تن، به نقش عشایر در محصولات تولیدی کشور اشاره کرد و افزود: در حدود 33 میلیون هکتار از مراتع و اراضی کشور در اختیار عشایر قرار دارد و از این رو می توان با توسعه باغات در این اراضی، تولیدات باغی را افزایش داد.
وی، مساحت باغات کشور را 2 میلیون و 600 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: این در حالی است که هم اکنون قابلیت ایجاد پنج میلیون هکتار باغ در کشور وجود دارد.
مدیرکل میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی، اصلاح باغات را مهمترین سیاست معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی دانست و اظهار کرد: توسعه باغات ملاک عمل این معاونت نیست بلکه تمرکز فعالیتها بر اصلاح باغات است.
گردهمایی مسئولان ستادی سازمان امور عشایر و مدیران کل امور عشایر کشور با هدف بررسی راهکارهای تنوع بخشی به معیشت عشایر و با تاکید بر کشت گیاهان دارویی طی روزهای 11 و 12 خردادماه در شهرکرد در حال برگزاری است.
در این گردهمایی همچنین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه عشایر کشور نیز با حضور کارشناسان و مسئولان کشور مورد بررسی قرار گرفت.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید