Performancing Metrics

برگزاری کمیته زندانیان وبازداشت شدگان یمنی درکویت با ادامه کارشکنی هیات ریاض | اتاق خبر
کد خبر: 348466
تاریخ انتشار: 16 خرداد 1395 - 03:48
نشست کمیته زندانیان و بازداشت شدگان یمنی امروز(شنبه) در کویت با تداوم کارشکنی های هیات ریاض برگزار شد.

اتاق خبر - به گزارش پایگاه خبری المسیره نت یمن، در حالی کمیته زندانیان و بازداشت شدگان یمنی امروز در کویت برای بررسی تعداد اسیران و بازداشت شدگان دو طرف برگزار شده است که هیات ریاض از حدود چهارهزاراسیری که از ارتش و نیروهای مردمی یمن در اختیار دارد تنها نام 137 نفر را به سازمان ملل متحد و کمیته اسیران و بازداشت شدگان اعلام کرده است.
در همین حال هیات ریاض خواستار آزادی دو هزار و 630 نفر از اسیران و بازداشت شدگان خود از هیات ملی یمن شده است.
شب گذشته نیز محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله و رئیس هیات ملی یمن حاضر درگفت و گوهای کویت اعلام کرد،هیات ریاض درباره مسئله اسیران و بازداشت شدگان جدیت ندارد و همواره درخصوص آزادسازی اسیران تعلل می کند.
وی گفت: به دلیل عدم شفافیت و بی مسئولیتی هیات ریاض در خصوص شمار اسیرانی که از ارتش و نیروهای مردمی یمن در اختیار دارد، کمیته زندانیان و بازداشت شدگان ناتوان بوده است.
ازسوی دیگر اسماعیل ولد الشیخ فرستاده ویژه سازمان ملل متحد قرار است عصر امروز با طرف های درگیر در مورد نقشه راه حل صلح آمیز بحران یمن و نحوه ضمانت های اجرایی آن گفت و گو کند.
طرف های درگیر در یمن پیشتر با موافقت بر سر تشکیل کمیته زندانیان و بازداشت شدگان بر سر آزادی زندانیان دو طرف توافق کرده بودند.
اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن پس از به بن بست رسیدن گفت وگوهای دو هیات ملی یمن وهیات ریاض دو هفته پیش از آنها خواست با حضور در جلسات، گفت وگوهای بیشتری انجام دهند.
دور جدید گفت وگوهای صلح یمن٬ اخیراً با حضور نمایندگان انصارالله و علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن و هیات ریاض در کویت آغاز شد.
مقام های یمن در این مدت بارها ائتلاف عربی و مزدوران سعودی را به نقض آتش بس و حمله به مناطق مختلف این کشور متهم کرده اند.
گفت و گوهای قبلی در ماه دسامبر (آذر/دی) گذشته در ژنو٬ بدون نتیجه پایان یافت.
عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرده تا «عبد ربه منصورهادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.
براثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی شده و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید