Performancing Metrics

۷۰۳ اکیپ بر فرآورده‌های خام دامی خراسان شمالی نظارت می کنند | اتاق خبر
کد خبر: 349894
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1395 - 23:36
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان شمالی گفت: ۷۰۳ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در ماه مبارک رمضان بر فرآورده‌های دامی در خراسان شمالی نظارت می‌کنند.

اتاق خبر:علی‌اکبر دلیر صحرایی در گفتگو با مهر اظهار داشت: با آغاز ماه مبارک رمضان ۳۳۴ اکیپ ثابت و ۳۶۹ اکیپ سیار در قالب یک هزار و ۱۰۷ نفر ناظر بر کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی، کارگاه‌های بسته‌بندی، مراکز جمع‌آوری و خودروهای حامل شیر خام، واحدهای توزیع و فروشگاه‌های عرضه گوشت سفید و قرمز، رستوران‌ها و طباخی‌ها نظارت می‌کنند.

وی افزود: از ابتدای امسال طی ۹ هزار و ۷۷۷ مورد بازدید بهداشتی ۱۷ هزار و ۴۱۳ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیرقابل‌مصرف در کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز فرآوری و عرضه این استان کشف و معدوم شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان خاطرنشان کرد: از این مقدار پنج هزار و ۸۳ کیلوگرم فرآورده غیرقابل‌مصرف در مراکز فرآوری و عرضه و ۱۲ هزار و ۳۳۰ کیلوگرم فرآورده غیرقابل‌مصرف در کشتارگاه‌های سطح خراسان شمالی کشف و معدوم شده است.

وی همچنین از تولید دو هزار و ۱۵۸ تن گوشت طیور و ۶۲۸ تن گوشت قرمز طی دو ماه نخست امسال خبر داد و افزود: از ابتدا امسال ۱۸ هزار و ۲۹۵ دام سبک در کشتارگاه‌های سطح استان ذبح‌شده که از این تعداد ۱۴ هزار رأس گوسفند و چهار هزار و ۲۹۷ بز است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان تصریح کرد: طی این مدت یک هزار و ۱۲۳ رأس نیز دام سنگین شامل گاو، گوساله و شتر در کشتارگاه‌ها خراسان شمالی ذبح‌شده است.

دلیر صحرایی افزود: در حال حاضر ۱۰ کشتارگاه دام و طیور در سطح خراسان شمالی با نظارت ناظران اداره کل دامپزشکی فعالیت می‌کنند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید