Performancing Metrics

دانشگاه علوم پزشکی زنجان به پویش ملی قلیان را گلدان کنیم پیوست | اتاق خبر
کد خبر: 351221
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1395 - 17:27
جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با هدف ارتقای هرچه بیشتر سطح سلامت جامعه به پویش ملی ' قلیان را گلدان کنیم' پیوستند.

به گزارش اتاق خبر،معاون بهداشتی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان روز سه شنبه گفت:خوشبختانه این استان با حمایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر در بحث جمع آوری قلیان ها در مقایسه با استان های دیگر پیشتاز است.
محمدرضا صائینی افزود: با اقدامات انجام گرفته عرضه قلیان در سفره خانه ها و قهوه خانه های استان جمع آوری و می توان گفت برچیده شده است.با اقدامات انجام گرفته عرضه قلیان در سفره خانه ها و قهوه خانه های استان جمع آوری و می توان گفت برچیده شده است.
وی اظهار کرد: اقدام بسیار خوب فرهنگی با عنوان پویش ملی قلیان را گلدان کنیم در سطح کشور آغاز شده است که این اقدام با هدف تبدیل قلیان های با قدمت بالا به گلدان انجام می شود که شاخه های گل در قسمت ورودی آب این وسیله قرار می گیرد.
صائینی به نقش مهم خانواده ها در ترویج این کار فرهنگی با ارزش در سطح کشور اشاره کرد و افزود: از خانواده های استان نیز در خواست می شود، در صورت استفاده از قلیان به این پویش ملی بپیوندند و در این کار شرکت گسترده و فعالانه ای داشته باشند.
وی بیان کرد: مصرف قلیان مضرات متعددی دارد که همواره از سوی کارشناسان و متخصصان امر نسبت به این موضوع مهم تاکید فراوانی شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: کارهای فرهنگی باارزش و مورد قبول مردم به تدریج تاثیرات لازم خود را بر جای می گذارد و این در حالی است که کارهای اجباری نتیجه عکس به دنبال دارد.
وی ابراز امیدواری کرد، با گسترش این پویش ملی و آگاهی مردم به ویژه جوانان استعمال قلیان بیش از گذشته در جامعه کاهش یابد.
این پویش ملی توسط دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت و با همکاری مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات طراحی و همزمان با روز جهانی بدون دخانیات (10 خرداد جاری ) در سراسر کشور اجرایی شده است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید