Performancing Metrics

اعدام 48 نفر در اندونزی | اتاق خبر
کد خبر: 351289
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1395 - 21:48
معاون دادستان کل اندونزی روز سه شنبه اعلام کرد دولت این کشور بعد از ماه رمضان حکم اعدام 18 نفر و سال آینده میلادی حکم 30 محکوم به مرگ دیگر را اجرا می کند.

به گزارش اتاق خبر، 'بمبنگ والویو' معاون دادستان کل اندونزی در نشست مجلس این کشور، خطاب به قانونگذاران، گفت : شمار افرادی که سال آینده در اندونزی اعدام می شوند 30 نفر خواهد بود.
به نوشته تارنمای شبکه خبر استرالیا، وی گفت: امسال نیز بعد از ماه مبارک رمضان و برگزاری آیین های عید فطر 18 نفر از محکومان به مرگ اعدام خواهند شد.
اما یک سخنگوی دفتر دادستان کل اندونزی روز سه شنبه گفت که این کشور قصد دارد پس از تعطیلات عید فطر حکم اعدام 16 زندانی را اجرا کند، اما تعداد اعدامی ها در سال آینده 30 نفر خواهد بود.
وی گفت محکومان براساس بودجه در نظر گرفته شده سالانه اعدام می شوند و براساس بودجه برای امسال 16 اعدامی درنظر گرفته شده است.
در اندونزی دستکم 121 نفر به اعدام محکوم شده اند که شامل 35 خارجی نیز می شود. وزارت دادگستری اندونزی اعللام کرد اکثر محکومین به مرگ قاچاقچیان مواد مخدر هستند.
اسامی 'مری جین ولوسو' از فیلیپین، 'لیندسی سندی فورد' از انگلیس و 'سر آتالوی' از فرانسه نیز در بین خارجی ها دیده می شود.
اندونزی سال گذشته میلادی نیز 14 محکوم را اعدام کرد که دو تن از آنها استرالیایی بودند. براسال قوانین اندونزی، هر محکوم توسط جوخه ای 10 نفری اعدام می شود.
'جوکو ویدودو' رئیس جمهور اندونزی که سال 2014 سکان هدایت این کشور جنوب شرق آسیا را در دست گرفت با اتخاذ موضع بسیار سرسختانه ای در قبال قاچاقچیان مواد مخدر، گفت باید با فوریت بالا به بحران مواد مخدر که کشور با آن روبرو شده است، پرداخته شود.
قاچاقچیان حدود چهار میلیون و 200 هزار نفر را در اندونزی به مواد مخدر آلوده کرده اند و روزانه حدود 50 نفر به دلیل مصرف موادمخدر جان خود را از دست می دهند.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید