Performancing Metrics

دلم می‌سوزد برای آنها که انقلاب روی کاکل آنها می‌گشت اما بخاطر خانواده آن سوی میز رفتند | اتاق خبر
کد خبر: 351516
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1395 - 13:15
علم‌الهدی:
امام جمعه مشهد گفت: روابط عاطفی و خانوادگی نباید موجب تغییر بینش انقلابی و مسیر جهادی شود.

اتاق خبر - آیت‌الله سیداحمد علم الهدی روز سه شنبه در جلسه تفسیر سوره ممتحنه در مهدیه مشهد گفت: انسانهایی که به خاطر فرزند و همسر، بینش انقلابی و مسیر جهادی خود را تغییر می دهند مانند کسانی هستند که در سراشیبی افتاده اند که نه می توانند مسیر خود را تغییر دهند و نه می توانند متوقف شوند.

وی اظهار کرد: عدم تنظیم روابط عاطفی خانوادگی در زندگی جهادی، فرد مجاهد را عنصری سرسخت در برابر پیامبر یا اولیای خدا قرار می دهد همانگونه که زبیر با آن همه مجاهدت به خاطر فرزندش عبدالله از مجاهدت در راه حق بازماند و در مقابل امیرالمومنین علی (ع) ایستاد.

وی گفت: در انقلاب ما هم نقاط برجسته و صحنه های عبرت آموز وجود دارد. امام جمعه مشهد افزود: یکی از این نقاط درخشان زمانی است که مرحوم آیت الله گیلانی که حاکم شرع دادگاه انقلاب بود، حکم اعدام فرزندان منافقش را صادر کرد.

وی اظهار کرد: این روحانی جلیل‌القدر زندگی جهادی و انقلابی خود را به گونه‌ای تنظیم کرده بود که وقتی فرزندان و پاره های جگرش تروریست، منافق و محارب شدند خیلی راحت بدون کوچکترین دغدغه ای آنان را اعدام کرد و این همان زندگی جهادی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی ایران نمونه هایی هم داریم که وقتی خط فرزند از پدر جدا شد نه تنها پیوند خانوادگی بین آنان از هم گسسته نشد بلکه خط باطل فرزند، پدر بیچاره را با خود برد.

وی افزود: انسانهایی که یک روزی سنگ زیرین آسیاب انقلاب بودند و انقلاب روی کاکل آنها می گشت به خاطر وابستگی خانوادگی به آن سوی میز منتقل شدند که آدم دلش می سوزد.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: به کسی جسارت نمی کنم و از خودم می گویم وقتی که دوران طلبگی و جوانی خود را در فقر و وحشت ناشی از مبارزه گذرانده ام اگر حالا که پیر شده ام یک بچه عوضی مرا به صورت عنصری در مقابل خدا و دین قرار دهد که با خدا و دین خدا بجنگم آیا از من بدبخت تر انسانی وجود خواهد داشت؟

وی ادامه داد: یک مجاهد انقلابی باید روی خط و بینش سیاسی خانواده اش حساس باشد و اگر آنها در بینش سیاسی با او همراه نیستند روابط خود را با آنها قطع کند.

وی گفت: نمی گویم که فرد انقلابی باید خانواده اش را مجبور کند که از نظر سیاسی مثل او شوند اما باید حساب خود را تسویه کند و نباید اسیر این ارتباط گردد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید