Performancing Metrics

وعده یک میلیون شغل چطور عملی می‌شود؟ | اتاق خبر
کد خبر: 351558
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1395 - 15:34
یک مقام مسئول کارگری معتقد است: یک میلیون شغلی که وعده ایجاد آن داده می‌شود در صورت تحقق رشد اقتصادی بالای ۵ درصد محقق می‌شود.

 اتاق خبر: علی خدایی ، اظهار کرد: در صورتی که اقتصاد کشور با رشد بالای ۵ درصد مواجه شود می‌توان امیدوار بود که قسمتی از شغل‌های موجود حفظ شود و به جای یک میلیون شغل در سال دست کم ۴۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار شغل به وجود آید.

وی با بیان اینکه تک رقمی کردن نرخ بیکاری ابرازها و مکانیسم‌های خاص خود را می‌طلبد، افزود: اگر ۳.۵ میلیون نفر بیکاری که اعلام می شود و ما بیش تر از آن را تایید می کنیم در نظر بگیریم تک رقمی کردن بیکاری ممکن نیست یا حداقل در بازه زمانی یکساله امکانپذیر نیست.

خدایی تصریح کرد: مردم جامعه با شاخصهای آماری زنگی نمی‌کنند و هر آنچه را که از نزدیک لمس می‌کنند واقعیت می‌دانند بنابر این آمارها باید نمودی داشته باشد تا بگوییم بیکاری تک رقمی می شود.

به اعتقاد عضو کانون شورای اسلامی کار سراسر کشور برخی فشارهای سیاسی که وارد می شود دولت را مجبور به ارائه یکسری آمارها می‌کند که ادعای رسیدن به آن دشوار است.

وی عملکرد دولت یازدهم را در ایجاد فضای روانی آرام و حاکم شدن آرامش بر بازار و جامعه قابل قبول دانست و افزود: دولت تدبیر و امید در مهار سرعت سقوط موفق عمل کرده و جامعه را به یک ثبات و آرامش نسبی رسانده است.

این مقام مسئول کارگری در پایان متذکر شد: دولت یازدهم وارث گرفتاری‌هایی است که از دولتهای قبل به ارث رسیده و انصافا در حد بضاعت تلاش‌ کرده تا مشکلات کشور را برطرف و اهداف توسعه را محقق کند ولی با همه این گرفتاری ها هنوز فرصت نکرده از بعد اقتصادی سیاستهایی را که نوید بخش بهبود وضع معیشت و رشد اقتصادی است به اجرا بگذارد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید