Performancing Metrics

تلاش قطعه سازان ایرانی برای تامین قطعات رنو فرانسه | اتاق خبر
کد خبر: 351602
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1395 - 12:53
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان در گفت و گو با اتاق خبر ادعا کرد
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان هدف حضور قطعه سازان ایرانی در تکنو سنتر را ورود فعالان اقتصادی کشورمان در پنل جهانی رنو عنوان کرد.

اتاق خبر- گروه اقتصادی: عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران از تلاش قطعه سازان ایرانی برای تامین قطعات رنو فرانسه خبر داد.

محمد رضا نجفی منش عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران در گفت و گو با خبرنگار اتاق خبر در حاشیه جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: هفته گذشته در پاریس نمایشگاهی از سوی45 قطعه سازان ایرانی در تکنو سنتر رنو این شهر برپا شد و در این نمایشگاه توانمندی های خود را به مسئولان خرید رنو نیسان نشان دادند. هدف این کار ورود قطعه سازان ایرانی در پنل جهانی رنو است تا این شرکت ها بتوانند به عنوان سورس با شرکت رنو نیسان همکاری کنند.

نجفی منش در مورد حضور شرکت های چینی در صنعت قطعه سازی ایران گفت: قطعه سازان ایرانی یک سیاست کلی در زمینه سرمایه گذاری خارجی دارند. هر خودروسازی که قصد حضور در بازار ایران را دارد باید در ابتدا 40 درصد از محصول تولیدی خود را از ایران تهیه کند و به تدریج این میزان به 80 درصد برسد. 30 درصد از محصولات ساخته شده در ایران را صادر کند و فناوری جدید را به ایران بیاورد.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران در پاسخ به سوالی در مورد انتقاد به قطعه سازان به دلیل پائین بودن کیفیت قطعات ساخته آنها و نقش آن در بروز حوادث رانندگی پاسخ داد: از جهاتی این انتقادات را قبول ندارم. همین قطعه سازان در حال ساخت قطعه برای خودروی تندر 90 که خودروی موفقی است هستند و کمتر برای این خودرو مشکل به وجود آمده است. مشکلی که وجود دارد این است که خودروهای ساخته شده طراحی قدیمی دارند و در صورتی که خودروهای به روز در کشور ساخته و قطعه ساز مناسب انتخاب شود بعید می دانم که از سوی قطعه ساز مشکلی وجود داشته باشد.

وی گفت: بیشترین مشکلی که در مورد قطعات خودرو به وجود می آید مربوط به قطعات وارداتی مانند پلوس است. کیفیت کار قطعه سازان ایرانی به قدری بالا است که خودروسازی مانند رنو محصولات آنها را تائید کرده است.

نجفی منش افزود: با وجود اصل 44 ، بند 9 اصل 43 قانون اساسی و دستور اقتصاد مقاومتی تمامی تولید کنندگان به سوی بومی سازی و ارتقای کیفیت کالا های داخلی ملزم هستند.

94105 ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید