Performancing Metrics

سفیر روسیه،قانون مجازات های مالی آمریکا علیه حزب الله لبنان راغیرقانونی خواند | اتاق خبر
کد خبر: 351901
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1395 - 17:08
« الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در لبنان در باره قانون مجازات های مالی آمریکا علیه حزب الله تاکید کرد: موضع روسیه روشن است، ما هرگونه اقدامی را که خارج از سازمان ملل متحد اتخاذ شده باشد، غیرقانونی و نامشروع می دانیم.

اتاق خبر - زاسپکین بعداز دیدار با « سامی الجمیل» رئیس حزب الکتائب و در پاسخ به سوالی در باره اقدامات بانک های لبنان علیه حزب الله به درخواست دولت آمریکا، گفت:این گونه اقدامات نمی تواند تاثیری بر روش سیاسی طرفی که هدف گرفته شده است، داشته باشد بلکه می تواند به مشکلاتی برای کشور لبنان منجر شود و نتیجه آن عکس اهداف اعلام شده باشد.
وی برضروت وحدت و هماهنگی مواضع همه طرف های لبنانی در چارچوب کشور و دولت لبنان تاکید کرد و افزود: ما برای رویاروئی با تحریم ها تدابیری اتخاذ کردیم و اقتصاد روسیه پیشرفت کرد و نسبت به آینده اقتصادی کشورمان خوشبین هستیم.
سفیر روسیه در لبنان تاکید کرد: امیدواریم لبنانی ها به حاکمیت ، استقلال ، امنیت و ثبات کشورشان بیاندیشند و آن را در این شرایط حساس در اولویت قرار دهند.
زاسپکین خاطرنشان کرد: روسیه خواستار حل پرونده های داخلی لبنان مانند انتخاب رئیس جمهوری، برگزاری انتخابات پارلمانی و فعالیت موسسه های دولتی به ویژه در این شرایط حساس است.
وی تصریح کرد: روسیه به تامین امنیت و ثبات لبنان اهتمام دارد و همه تلاش ها برای تحقق این اهداف را تایید می کند.
سفیر روسیه در لبنان در پاسخ به سوالی در باره استعفای وزیران اقتصاد و کار دولت لبنان که عضو حزب الکتائب هستند، گفت: این یک موضوع داخلی است و روسیه در این گونه مسائل دخالت نمی کند.
زاسپکین در پاسخ به این سوال، گفته می شود بین تحولات اوضاع سوریه و انتخاب رئیس جمهوری لبنان ارتباط وجود دارد، نظر مسکو چیست؟، گفت: این سوال از مدت ها قبل مطرح است و امروزهم هیچ چیز جدیدی وجود ندارد.
وی افزود: نظر روسیه این است که موفقیت لبنانی ها در رسیدن به یک تصمیم لبنانی است اما اگر برخی فکر می کنند نتیجه تحولات در منطقه کمکی می کند، این موضوعی دیگر است.
سفیر روسیه در لبنان بار دیگر تاکید کرد: معتقدیم همه طرف های لبنانی باید از هر فرصتی برای رسیدن به یک تصمیم لبنانی استفاده کنند.

ایرنا

94110

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید