Performancing Metrics

آخرین مهلت شرکت در جشنواره مشارکت ملی گردشگری اعلام شد | اتاق خبر
کد خبر: 352179
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1395 - 07:08
معاون گردشگری ادره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: آخرین مهلت برای شرکت در جشنواره ملی گردشگری ۱۵ مرداد ماه است.

به گزارش اتاق خبر، محمدعلی خلیلی اظهار کرد: سومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری با رویکرد گردشگری حلال، ظرفیت ایرانی تا تاریخ ۱۵ مردادماه امسال پذیرای آثار علاقمندان است.

وی افزود: آداب، سنن، آیین ها و رسوم از دیرباز از عوامل اتحاد و به هم پیوستگی جوامع و اقوام بوده اند. امروزه این موارد به شکل رویدادها و جشنواره ها، زیبایی و شکوه خود را به خوبی به نمایش می گذارند.

معاون گردشگری ادره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان عنوان کرد: جشنواره مشارکت ملی گردشگری یکی از رویدادهای مهم است که تاکنون تجربه دو دوره موفق برگزاری را داشته است.

وی با اشاره به اهمیت این جشنواره در توسعه گردشگری و بهبود فرهنگ سفر، افزود: این رویداد بعد از دو دوره موفق برگزاری، در سال جاری نبز فعالیت خود را از ۱۵ اردیبهشت آغاز نموده و تا ۱۵ مردادماه از طریق وب‌سایتwww.irantourismfestival۳.com  پذیرای آثار علاقمندان است.

خلیلی با بیان این مطلب که علاقمندان می توانند در چهار حوزه عکس، فیلم، ایده و سفرنامه، آثار خود را به دبیر خانه جشنواره ارسال کنند، ادامه داد: این آثار می توانند در موضوعات مختلفی از جمله مهمان نوازی، خوراک ایرانی، پذیرایی، آداب و سنن، تنوع فرهنگی، پوشش سنتی، اقامت، صنایع دستی، گردشگری سلامت و بقاع متبرکه باشد.

وی، نقاط مختلف خوزستان را دارای قابلیت های فراوانی برای انتخاب سوژه های مرتبط با جشنواره دانست و بیان کرد: خونگرمی و مهمان نوازی اقوام ساکن در کهن دیار خوزستان که زبانزد خاص و عام است، در کنار تنوع غذایی و آداب پذیرایی خاص خطه جنوب و سایر مصادیق جذاب خرده فرهنگ های ریشه دار در استان می تواند سوژه ای جذاب برای علاقمندان به ارسال اثر در چهار حوزه جشنواره باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، همچنین با اشاره به این که آثار دریافتی در نیمه دوم مردادماه داوری می شوند، افزود: همزمان با اختتامیه جشنواره در تاریخ ۱۹ شهریورماه سال جاری، آثار به نمایش درمی آیند و به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا می شود. 

به گزارش مهر، گردشگری حلال گونه ای نوین از گردشگری است که امروزه روند رو به رشدی را تجربه می کند. این شاخه از گردشگری با مدنظر گرفتن موضوعاتی نظیر فرهنگ، مذهب و قوانین، باعث توسعه ی گردشگری در شهرهای اسلامی متناسب با موازین شرعی آن ها می شود.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید