Performancing Metrics

گرانی مواد اولیه مانع رونق صادرات مواد غذایی | اتاق خبر
کد خبر: 352256
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1395 - 10:50
رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران در گفت و گو با اتاق خبر اعلام کرد
قیمت بالای مواد اولیه در صنعت مواد غذایی باعث افزایش قیمت مواد غذایی کشور در سطح جهان و تبع آن کم شدن استقبال از محصولات ایرانی شده است.

اتاق خبر- گروه اقتصادی: رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران بزرگترین مشکل صادرات مواد غذایی را قیمت تمام شده محصولات ایرانی دانست.

کاوه زرگران رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران در گفت و گو با اتاق خبر با اشاره به قیمت بالای مواد اولیه در ایران  گفت: به دلیل اینکه تولید کنندگان در بخش صنایع غذایی کشور مجبور به استفاده از مواد اولیه ایرانی برای تولید محصولات خود هستند بالا بودن قیمت مواد اولیه باعث افزایش قیمت کالاهای ایرانی در مقایسه با رقبای خارجی خود می شود.

وی افزود: بحث دیگری نیز مطرح است و آن بازار کشور های هدف محصولات صادراتی است. برای مثال روسیه قوانین خاص خود را در زمینه واردات مواد غذایی دارد و عراق شرایط خاص خود را دارد. البته نمی توان نقش رکود جهانی را در کاهش صادرات را در سطح جهان انکار کرد.

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران در مورد بسته بندی مواد غذایی در ایران و تاثیر منفی آن بر صادرات مواد غذایی ایرانی گفت: در صنعت بسته بندی با عقب ماندگی رو به رو نیستیم. در حقیقت از نظر استفاده از ماشین آلات مدرن و دانش روز در زمینه بسته بندی فاصله ای با سایر کشور های دنیا نداریم اما چیزی که در این زمینه صنعت مواد غذایی را با مشکل مواجه کرده است بحث قیمت گذاری دستوری است. این امر باعث می شود که تولید کنندگان در زمینه استفاده از فناوری های جدید به دلیل بالا رفتن قیمت مواد غذایی با مشکل مواجه شوند.

وی در مورد روسیه و قابلیت صنایع غذایی ایران برای حضور در بازار مواد غذایی روسیه اظهار کرد: در این زمینه مسئله اصلی قیمت تمام شده کالاهای ایرانی است و باید با کمک دولت و اختصاص یارانه صادراتی و مشوق های صادراتی به صنایع غذایی کشور کمک کرد. در صورت می توان امیدوار بود که با توجه به کیفیت بالای مواد اولیه ایرانی می توان به استقبال از مواد غذایی داخلی از سوی خارجی ها امیدوار بود.

94105 ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید