Performancing Metrics

پیروزی سجاد محمدپور در مسابقات بوکس گزینشی المپیک | اتاق خبر
کد خبر: 352834
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1395 - 04:04
بوکسور وزن 52 کیلوگرم ایران رقابت‌های گزینشی المپیک را با پیروزی آغاز کرد و احسان سپهوندی به دلیل مصدومیت از ادامه مسابقات انصراف داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مسابقات گزینشی المپیک در باکو که آخرین شانس بوکسورهای آماتور برای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 به شمار می‌رود، با حضور  469 بوکسور از 105 کشور در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان در حال پیگیری است که امروز یکشنبه در چهارمین روز این رقابت‌ها سجاد محمدپور در وزن 52 کیلوگرم در نخستین دیدار خود مقابل "سایمون اینزو یوکی" از کنیا در سه راند پیروز شد و به جمع 16 نفر پایانی راه یافت.

وی  در این مرحله با برنده مبارزان کلمبیا و اسلواکی دیدار خواهد کرد.

احسان سپهوندی، بوکسور وزن 56 کیلوگرم ایران به علت آسیب‌دیدگی دست راست ادامه رقابت‌های گزینشی المپیک در باکو را از دست داد.
وی درباره این مصدومیتش گفت: در راند آخر بازی با لهستان دستم دچار شکستگی شد و بعد از بازی به شدت درد داشتم و از طرف مسئولین برگزاری مسابقات برای عکس‌برداری به دکتر فدراسیون بوکس آذربایجان معرفی شدم.

سپهوندی افزود: بعد از عکسبرداری و معاینات پزشکی مشخص شد که دستم باید هرچه زودتر گچ گرفته شود و بدین ترتیب ادامه رقابت‌های گزینشی المپیک را از دست دادم. دوست داشتم در دیدار با بوکسور الجزایری هم روی رینگ بروم اما مسئولان برگزاری مسابقات این اجازه را ندادند.
این رقابت‌ها در سالن "سرحدچی" که در سال ۲۰۱۰ میزبان رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان بوده و حدود ۱۲۰۰ نفر گنجایش دارد، برگزار می‌شود.

طبق اعلام فدراسیون جهانی بوکس(آیبا) در رقابت‌های جهانی باکو در مجموع 39 بوکسور جواز حضور در المپیک 2016 ریو را کسب خواهند کرد.
بدین ترتیب از ترکیب هشت نفره بوکسورهای ایران در این رقابت‌ها 5 بوکسور حذف شده اند و تنها سه نماینده داریم که در جدول حضور دارند.
فروتن گل آرا،هادی ماکویی،امین قاسمی پور،احسان سپهوندی و محمد علی شهیدی نفرات حذف شده ایران هستند.
فردا دوشنبه 31 خرداد در ادامه این رقابت‌ها ، ایران سه نماینده خواهد داشت که طبق برنامه در وزن 91 کیلوگرم سالار غلامی با نماینده اوکراین و در وزن 75 کیلوگرم سیاوش امیدی با بوکسور جزایر ویرجین مبارزه می کنند.
عبدالرضا انصاری، علیرضا استکی، اصغر اشرفی ، همایون امیری و مهدی شفیعی کادر فنی هستند که این تیم را در باکو همراهی می کنند.
تیم ایران در اوزان 49 و 81 کیلوگرم نماینده ای به این مسابقات اعزام نکرده است.
نحوه سهمیه گرفتن در این رقابتها به شرح زیر است:
وزن ۴۹ کیلوگرم دو سهمیه (طلا و نقره)
وزن ۵۲ کیلوگرم پنج سهمیه (نفرات راه یافته به مرحله نیمه نهایی + بوکسوری که در مرحله یک چهارم نهایی مقابل نفر قهرمان آن وزن شکست خورده باشد)
وزن ۵۶ کیلوگرم پنج سهمیه (نفرات راه یافته به مرحله نیمه نهایی + بوکسوری که در مرحله یک چهارم نهایی مقابل نفر قهرمان آن وزن شکست خورده باشد)
وزن ۶۰ کیلوگرم پنج سهمیه (نفرات راه یافته به مرحله نیمه نهایی + بوکسوری که در مرحله یک چهارم نهایی مقابل نفر قهرمان آن وزن شکست خورده باشد)
وزن ۶۴ کیلوگرم پنج سهمیه (نفرات راه یافته به مرحله نیمه نهایی + بوکسوری که در مرحله یک چهارم نهایی مقابل نفر قهرمان آن وزن شکست خورده باشد)
وزن ۶۹ کیلوگرم پنج سهمیه (نفرات راه یافته به مرحله نیمه نهایی + بوکسوری که در مرحله یک چهارم نهایی مقابل نفر قهرمان آن وزن شکست خورده باشد)
وزن ۷۵ کیلوگرم پنج سهمیه (نفرات راه یافته به مرحله نیمه نهایی + بوکسوری که در مرحله یک چهارم نهایی مقابل نفر قهرمان آن وزن شکست خورده باشد)
وزن ۸۱ کیلوگرم پنج سهمیه (نفرات راه یافته به مرحله نیمه نهایی + بوکسوری که در مرحله یک چهارم نهایی مقابل نفر قهرمان آن وزن شکست خورده باشد)
وزن ۹۱ کیلوگرم یک سهمیه (مدال طلا)
وزن ۹۱+ کیلوگرم یک سهمیه (مدال طلا)

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید