Performancing Metrics

بهره‌برداری از قطعه یک آزادراه شمال در بهار ۹۶ | اتاق خبر
کد خبر: 353005
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1395 - 16:23
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهره‌برداری از قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال در بهار ۹۶، گفت: برای نخستین بار در ساخت این آزادراه به معماری جاده توجه شده است.

اتاق خبر: عباس آخوندی در جریان بازدید از قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور انجام شد، اظهار داشت: این کارگاه یکی از بزرگترین کارگاه‌های سازندگی در کشور است و همانطور که می‌بینید حجم دیوارهای حائل از چندین سد بیشتر شده است.

وی با اشاره به تعداد زیاد پل و تونل در این قطعه، گفت: خوشبختانه در کار صنعتی که در حال انجام است، کل ۲۴ قالب تونل که برای سیستم بتون‌ریزی استفاده می‌شود، از سوی شرکت‌های داخلی تهیه شده است.

وزیر راه و شهرسازی به توجه به موضوع آتش در تونل‌ها اشاره کرد و افزود: تونل‌ها طوری طراحی شده‌اند که در مقابل آتش مقاوم باشند، همچنین با توجه به زلزله‌خیزی منطقه، این موضوع در طراحی‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

آخوندی با اشاره به اجرای کف بتونی در این پروژه اظهارداشت: تصمیم داریم که در قطعه‌های یک، دو و سه از کف بتونی استفاده کنیم تا علاوه بر کاهش هزینه‌ها، تاب‌آوری بیشتری در مقابل سرما و گرما داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه بتون‌ریزی هم از خارج خریداری شده است، گفت: این منطقه یکی از زیباترین مناطق ایران است؛ به همین دلیل ما به موضوع معماری جاده هم توجه کردیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این قطعه۴۸۹۰ متر تونل دارد، تصریح کرد: برای اولین بار در این جاده، معماری جاده مطرح شده تا مسافران به دلیل وجود تونل‌های طولانی، احساس خستگی نکنند.

آخوندی با اشاره به اینکه دولت و بنیاد مستضعفان به تعهدات خود عمل کرده‌اند، گفت: هیچ قطعه‌ای بدون مناقصه واگذار نشده است؛ بنابراین ۶ پیمانکار وابسته به بنیاد و مابقی پیمانکاران، شرکت‌های دیگر هستند.

آخوندی با تاکید بر اینکه امیدواریم در بهار ۹۶ قطعه یک زیر بار ترافیک برود، افزود: قطعه دو این آزادراه به طول ۲۲ کیلومتر است که ۹ کیلومتر آن تونل خواهد بود؛ بنابراین گلوگاه ما در اجرای پروژه، از همین تونل است.

وی با بیان اینکه تونل ۶۴۵۰ متری البرز، بزرگترین تونل ایران خواهد بود، گفت: بخش شرقی این تونل به طول ۴۰۰۰ متر اجرا شده و برای تونل مسیر برگشت در نظر داریم که اقدامات اجرایی را از یک ماه دیگر شروع کنیم که مناقصه آن برگزار شده و یک ماه دیگر برنده اعلام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اگر تونل البرز به موقع تمام شود، امیدوار خواهیم بود که به سرعت اقدامات دیگر این پروژه هم به اجرا برسد، افزود: امیدواریم کار ساخت قطعه دو هم به سرعت شروع شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید