Performancing Metrics

۷ میلیون دانش آموز در مسابقات قرآنی شرکت کردند | اتاق خبر
کد خبر: 353507
تاریخ انتشار: 2 تیر 1395 - 04:18
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: تعداد ۷ میلیون دانش آموز در مسابقات قرانی شرکت کرده اند که مرحله کشوری این مسابقات از ۲۵ تیر ماه آغاز می شود.

اتاق خبر: محمدرضا مسیب زاده در نشست خبری امروز که در ساختمان زنده یاد علاقه مندان آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: سه محور در تمام برنامه های اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش دنبال می شود.

وی  افزود: محوریت مدرسه، فراگیری در حین اثربخشی و توسعه مشارکت پذیری و مشارکت جویی این سه اصل مهم است.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: طرح الگوی تلاوت یا تلاوت تقلیدی به صورت آزمایشی در تعدادی از مدارس کشور اجرا شد که سال تحصیلی آِینده به صورت سراسری اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال برای اولین بار مسابقات قرآن و نماز در سطح کشور برگزار می شود این مسابقات در گذشته در سطح استانی برگزار می شد.

مسیب زاده ادامه داد: امسال مسابقات قرآن و نماز در شهریور ماه در مشهد مقدس با رشته های قرآن، نهج البلاغه، قرائت و حفظ و نماز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تجمیع مسابقات شکوفه ها با مسابقات قرآن دانش آموزی گفت: سازمان اوقاف مسابقات شکوفه ها را برگزار می کند که طی تفاهم نامه ای برگزاری این مسابقات به آموزش و پرورش سپرده شد.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۹ هزار نفر/ روز مبلغ به اردوهای راهیان نور اعزام شده اند بیان کرد: اردوهایی را برای دانش آموزان پیش بینی کرده ایم تا در این اردوها آموزش های عملی دین را بگذرانند.

وی تصریح کرد: ۱۸ عنوان کتاب ویژه مسابقات نماز تولید شده است که امسال به تولید انبوه می رسد. همچنین مجوز انتشار نشریه تربیت قرآنی را نیز از وزارت ارشاد گرفته ایم که تاکنون ۶ شماره منتشر شده است.

مسیب زاده با بیان اینکه کتاب های امام شناسی ویژه دانش آموزان متوسطه اول و دوم تولید شده است، بیان کرد: این کتاب ها را برای دوره ابتدایی نیز در قالب سه جلد منتشر خواهیم کرد.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در بخش پژوهشی از ۲۵ تیر تا ۲۸ تیر ماه ویژه پسران و ۲۹ تیر تا اول مرداد ویژه دختران در مشهد مقدس برگزار می شود.

وی ادامه داد: مسابقات آوایی نیز از سوم مرداد تا ششم مرداد ماه ویژه پسران و ۸ تا ۱۱ مرداد ویژه دختران در همدان برگزار می شود. همچنین مسابقات فرهنگیان نیز از اول تا چهارم شهریور در مشهد مقدس برگزار می شود.

مسیب زاده یادآور شد: تعداد ۷ میلیون دانش آموز در مسابقات قرآنی شرکت کردند که سهم دانش آموزان دختر ۵۵ درصد و پسران ۴۵ درصد است.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش همچنین به مسابقات بین المللی قرآن کریم ویژه دانش آموزان اشاره کرد و گفت: پیش بینی می کنیم این مسابقات با حضور ۱۶۰ دانش آموز از ۴۰ کشور در نیمه دوم سال جاری برگزار شود.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید