Performancing Metrics

مجری باسابقه صداوسیما:خوشحالم كه مثل مرتضی حیدری نبودم | اتاق خبر
کد خبر: 35377
تاریخ انتشار: 4 دی 1391 - 18:22

به گزارش اتاق نیوز،دكتر امیر دبیری مهر مجری باسابقه صداوسیما كه به دلیل انجام گفت‌وگوهای چالشی با برخی مسئولان به درخواست نهاد ریاست جمهوری ممنوع‌التصویر شده بود در وبلاگ خود(اندیشکده خِرد) نوشته است:

هرچند همواره غیرحرفه‌ای‌ترین مصاحبه‌ها مربوط به رئیس‌جمهور است و مصاحبه‌گران تحت سیطره كاخ ریاست‌جمهوری و خدم و حشم آنجا قرار می‌گیرند و در واقع به بهانه‌ای برای سخنان رئیس‌جمهور تبدیل می‌شوند اما انفعال محض و حالت بدنی كرنش‌وار و لبخند ملیح مجری واقعاً برای مخاطب چندش‌آور است.

انتظار از مجری و خبرنگار صدا وسیما این نیست كه با مرعوب شدن در برابر مقامات و با تكان دادن مكرر سر به عنوان تایید به گونه‌ای رفتار كند تا مصاحبه‌شونده خرسند شود بلكه انتظار این است كه صدای مردم و طرح‌كننده صریح سوالات مردم و متخصصان باشد و اجازه ندهد مصاحبه شونده هر حرفی را بدون سند و مدرک بزند درواقع باید بتواند با او چالش كند.

سه سال اجرای برنامه‌های سیاسی اینجانب در رادیو شاهدی بر این مدعاست كه بنده به این نكات پایبند بوده و هزینه آن را نیز در نقد سیاست‌های غلط دولت پرداختم. اما نزد وجدان حرفه‌ای و اخلاقی خودم و مخاطبان فهیم رسانه ملی سربلندم. امیدوارم روزی خبرنگارانی رو در روی مسئولان بنشینند كه بجای ملاحظات شخصی و سازمانی كه برخی از آنها نیز نارواست و محل اشكال است صرفاً به وظیفه حرفه‌ای و ملی خود بیندیشیند و صدای بلند جامعه در مواجهه با مسئولان باشند.در این باره سخن بسیار است اما از شرح آن معذورم.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید