Performancing Metrics

نهضت اخلاق را در بازار راه بیاندازیم | اتاق خبر
کد خبر: 354385
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
رئیس اتاق بازرگانی در مراسم روز ملی اصناف ؛
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر بازار اصلاح و ساماندهی شود، فرهنگ مردم نیز اصلاح خواهد شد.

به گزارش اتاق خبر، محسن جلال پور در مراسم روز ملی اصناف که با حضور رئیس اتاق اصناف ایران، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، روسای اتحادیه های تهران و نمایندگان اصناف در شهرستان ها در تهران برگزار شد، اظهار داشت: اتاق بازرگانی از  اصناف نشات گرفته و اتاق تعاون نیز ساخته ی اصناف است؛ در واقع بازار پدر و مادر فعالان اقتصادی محسوب می شود. 

وی افزود: اگرچه به دنبال توسعه فروشگاه های زنجیره ای و مدرن در کشور هستیم اما باید همچنان سنت بازار را حفظ کنیم. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه با ذکر خاطراتی از اخلاق مداری کسبه و بازاریان قدیم و ضمن بیان این مطلب که بازار محل اجتماع متدینین، مذهبیون و اخلاق مداران است، اظهار داشت:  در گذشته مذهب و اخلاق در بازار رشد می گرفت و این بازار بود که به ایتام و فقرا رسیدگی می کرد.

وی با تاکید بر این نکته که باید نهضت اخلاق را در بازار راه بیاندازیم، اظهار داشت: مدرنیزه کردن بازار موجب شده تا به فرهنگ و سنت کمتر توجه کنیم و این مسئله از ضایعات جدی کشور است.

وی همچنین از دبیرخانه مشترک سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون درخواست کرد که برای زنده کردن اخلاق در بازار اقدام کنند و در بحث اخلاق مداری و دیانت کمیته ویژه ای را ترتیب بدهند.

مراسم روز ملی اصناف عصر سه شنبه اول تیر ماه ۹۵ در هتل فردوسی تهران برگزار شد.

منبع: اتاق اصناف ایران

نظرات
ADS
ADS
پربازدید