Performancing Metrics

بیشتر اسکاتلندی ها خواهان جدایی از انگلیس هستند | اتاق خبر
کد خبر: 354643
تاریخ انتشار: 6 تیر 1395 - 15:55
نتایج نظرسنجی ساندی تایمز:
نتایج نظرسنجی منتشر شده در روزنامه ساندی تایمز حاکی از موافقت 52 درصدی مردم اسکاتلند با استقلال از انگلستان است.

اتاق خبر - روزنامه ساندی تایمز در این خبر آورده است: در حالی که در سال 2014 تنها 45 درصد مردم اسکاتلند با استقلال از انگلیس موافق بودند اکنون 7 درصد به نسبت موافقان استقلال افزوده شده و به 52 درصد رسیده است.
در سال 2014 اکثریت مردم اسکاتلند مخالف استقلال از انگلیس بودند اما حالا اوضاع تقریبا معکوس شده و فقط 48 درصد در نظرسنجی اخیر گفته اند که خواهان ماندن زیر چتر انگلیس هستند.
«نیکلا استرجن» سر وزیر اسکاتلند روز شنبه در ادینبورو گفت اعضای کابینه‌اش با گفت‌وگوی مستقیم با بروکسل به‌منظور حفظ جایگاه اسکاتلند در اتحادیه اروپا و نیز بررسی مقدمات برگزاری دومین همه پرسی استقلال از بریتانیا، موافقت کرده اند.
سر وزیر اسکاتلند پس از پایان نشست کابینه اش در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کردکه تشکیل یک کمیته مشاوره‌ای به‌منظور کمک به پیشبرد حقوقی، مالی و دیپلماتیک حفظ جایگاه اسکاتلند در اتحادیه اروپا در دستور کار قرار داده است.
استرجن تصریح کرد که به دنبال حفظ عضویت اسکاتلند در اتحادیه اروپا به‌رغم رأی مردم بریتانیا به برگزیت است .
وی همچنین بابیان اینکه اعضای کابینه‌اش با شروع کارهای حقوقی به‌منظور طرح دومین همه‌پرسی استقلال اسکاتلند موافقت کرده‌اند، افزود: ما قاطعانه به دنبال این هستیم که در این مسیر، اسکاتلند را متحد نگه‌ داریم.
استرجن پیش ‌از این نشست کابینه اش گفته بود که به لحاظ دمکراتیک غیرقابل‌قبول است که بخواهند اسکاتلند را به‌زور از اتحادیه اروپا خارج کنند.
این سخنان سروزیر اسکاتلند به باور ناظران، تلاشی برای ماندن در اتحادیه اروپا بعد از خروج انگلیس و استفاده از مزایای عضویت در این اتحادیه است زیرا اگر اسکاتلند نتواند از انگلیس جدا شود ناچار است به تبع این کشور از عضویت در اتحادیه اروپا نیز خارج شود.
وی همچنین هشدار داد که دومین همه‌پرسی استقلال اسکاتلند به‌ احتمال ‌زیاد برگزار خواهد شد.
وزیر اول اسکاتلند روز جمعه گذشته نیز در واکنش به برگزیت اعلام کرده بود همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا نشان می‌دهد مردم اسکاتلند آینده خود را در چارچوب اتحادیه اروپا می‌بینند.
پیش از این « دیوید کامرون » نخست وزیر انگلیس هرگونه امکان برگزاری مجدد همه پرسی استقلال اسکاتلند را رد کرده بود.
در همین حال احزاب مخالف در اسکاتلند از جمله حزب محافظه‌کار نسبت به هرگونه تلاش حزب ملی اسکاتلند برای برگزاری همه‌پرسی مجدد هشدار داده‌اند.
روف داویدسون رهبر محلی حزب محافظه‌کار در اسکاتلند گفته است که در همه‌پرسی قبلی است 1.6 میلیون نفر با استقلال این منطقه مخالفت کردند و نبایداین مساله را نادیده گرفت.
همه پرسی استقلال اسکاتلند در روز پنجشنبه 18 سپتامبر 2014میلادی (27 شهریور 1393) برگزار شد که در جریان آن 55درصد از رای دهندگان به ماندن در انگلیس و 45 درصد به ترک انگلیس رای دادند که منجر به استعفای الکس سالموند از رهبری حزب ملی گرای اسکاتلند و سروزیری اسکاتلند شد.

ایرنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید