Performancing Metrics

حقوق بشر آمریکایی درکشتار انسان های بی گناه و دفاع از ظالمان خلاصه می شود | اتاق خبر
کد خبر: 354803
تاریخ انتشار: 7 تیر 1395 - 02:27
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حقوق بشری که سران استکبار و در راس آن ها آمریکا از آن دم می زنند به کشتار انسان های بی گناه و دفاع از جنایات ظالمان خلاصه می شود.

اتاق خبر - آیت الله محمود محمدی عراقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امروز رسوایی حقوق بشر آمریکا واضح و همه از آن مطلع شده اند که این کشور از مساله حقوق بشر تنها حرف آن را می زند.
وی ادامه داد: البته باید تعریف حقوق بشر را نیز فهمید، تعریفی که از دیدگاه حکام آمریکا و همپیمانانش کشتار کودکان بی پناه یمن و مردم مظلوم فلسطین است.
آیت الله عراقی افزود: امروز حتی جان شهروندان آمریکایی نیز برای سران این کشور اهمیت ندارد تا جایی که به تازگی رییس جمهوری آمریکا انتشار اسناد دخالت سعودی ها در حادثه 11 سپتامبر را ممنوع و به خانواده های قربانیان آن حادثه نیز اجازه شکایت داده نشد.نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری دلیل این اقدام حکام آمریکا را تهدید سعودی ها در خارج کردن پول هایشان از بانک های این کشور عنوان و اظهار کرد: در واقع رییس جمهوری آمریکا نشان داد که دلارهای سعودی برایش از جان شهروندانش ارزش و اعتبار بیشتری دارد.
وی خاطرنشان کرد: سران کشورهای استکباری در حالی ایران را به نقض حقوق بشر متهم می کنند که اقدام های جنایتکارانه آن ها و حمایت آشکارشان از ریختن خون بیگناهان برای هر انسان منصفی اثبات شده است.
آیت الله عراقی ادامه داد: اگر در ایران فرد جنایتکاری اعدام شود آمریکا و همپیمانانش آه و فریاد سر داده و ایران را ناقض حقوق بشر می خوانند اما وقتی که صدها کودک بی پناه و مظلوم توسط رژیم صهیونیستی و سعودی به خون خود می غلطند دم فرو بسته و حتی حمایت نیز می کنند.
وی در پایان گفت: برگ برگ جنایتی که آمریکا طی سال های بعد از پیروزی انقلاب علیه کشورمان مرتکب شده موجود است و آن ها هرگز از این رسوایی نمی توانند فرار کنند.
از ششم تا دوازدهم تیرماه به عنوان هفته افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.
ششم تیرماه سال 1360 سوء قصد نافرجام به رهبر معظم انقلاب، هفتم تیرماه سال 1360 بمب‌ گذاری و انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رساندن آیت‌ الله دکتر بهشتی و 72 یار صدیق انقلاب اسلامی، هفتم تیر بمباران شیمیایی سردشت از سوی رژیم بعثی عراق، دوازدهم تیرماه سال 1367 شلیک مستقیم موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی و شهادت تمام 290 مسافر و خدمه بخشی از اقدام های ضدحقوق بشری است که سرویس‌ های امنیتی آمریکا و غرب به عنوان عامل، کمک‌ کننده و یا حداقل تشویق‌ کننده، ایفاگر نقش اصلی در وقوع آن ‌ها بودند.

ایرنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید