Performancing Metrics

بیش ازیک هزارکیلوگرم انواع موادمخدر درگلستان کشف شد | اتاق خبر
کد خبر: 355754
تاریخ انتشار: 10 تیر 1395 - 03:36
فرمانده انتظامی گلستان از کشف یکهزار و 290 کیلوگرم انواع مخدر از سوی پلیس استان در سه ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، سرهنگ علی اکبر جاویدان افزود: کشف این میزان موادمخدر درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته از 147 درصد رشد برخوردار است.
وی به فعالیت های ناجا در این بخش اشاره کرد و گفت: کاهش عرضه از طریق بالا بردن هزینه ها و مقابله جدی با عناصر توزیع مواد مخدر و کاهش تقاضای مصرف مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.
سرهنگ جاویدان همچنین با یادآوری راهبردها در حوزه مبارزه با مواد مخدر، افزود: پیشگیری، مقابله، درمان، صیانت و توانمندسازی؛ پنج راهبرد اساسی در حوزه ریشه کن شدن اعتیاد در جامعه است.
فرمانده انتظامی گلستان، مقابله با خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر را از دیگر برنامه های پلیس برشمرد و گفت: با همکاری دستگاه‌های مرتبط این افراد از سطح خیابان ها جمع آوری و تحویل مراکز ترک اعتیاد می‌شوند.
وی در خصوص پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز، افزود: طرح های مختلف پلیس در حوزه پاکسازی نقاط آلوده در سطح استان اجرا و با خرده فروشان مواد مخدر طبق قانون برخورد می شود.

*کاهش عرضه و تقاضای مواد مخدر، دو اولویت کاری پلیس گلستان
فرمانده انتظامی گلستان، کاهش عرضه و تقاضا برای مواد مخدر را به عنوان دو اولویت پلیس در این حوزه بیان کرد و گفت: موادمخدر به عنوان یکی از بزرگترین آسیب های اجتماعی در جوامع امروزی محسوب می شود که علاوه بر ضربه زدن به فرد، موجب از هم پاشیدن کانون خانواده نیز می شود.
به گفته وی اعتیاد، جامعه را به رکود و انحطاط می کشاند و از سوی دیگر پدیده ای است که ریشه در مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد.
سرهنگ جاویدان افزایش جرایم و سرقت را از پیامدهای اعتیاد در جامعه دانست و گفت: آمارها نشان می دهد، 80 درصد سارقان در استان گلستان معتاد به مواد مخدر نیز هستند.
وی، نابسامانی خانواده ها، اختلال در روابط خانوادگی، خشونت و از همه مهمتر عوارض جسمی و روانی وارد شده به فرد و اعضای خانواده را از پیامدهای اعتیاد عنوان کرد و افزود: پیشگیری و مقابله با این پدیده شوم باید دغدغه همه مسوولان و نهادهای فرهنگی جامعه باشد.
وی به اقدام های مقابله ای پلیس در حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: برخورد صرف با این پدیده کافی نیست و همه مسوولان باید در راستای ریشه کن کردن پدیده اعتیاد در جامعه بسیج شوند.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید