Performancing Metrics

خدمات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دولت مغفول مانده است | اتاق خبر
کد خبر: 355934
تاریخ انتشار: 10 تیر 1395 - 17:04
استاندار اردبیل فناوری اطلاعات و ارتباطات را جزو حوزه هایی دانست که خدمات چشمگیری از سوی دولت تدبیر و امید ارایه شده اما مورد غفلت قرار گرفته است.

اتاق خبر: مجید خدابخش در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل گفت: خدمات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به دلیل قرار گرفتن در بستر مجازی به چشم نمی آید در حالی که سرمایه گذاری های کلانی در این زمینه انجام شده است.
وی افزود: هم اکنون زیرساخت های مورد نیاز فراهم بوده و در صورت وجود اراده لازم، هر دستگاهی می تواند خدمات قابل ارایه را به بستر فضای مجازی جهت تسهیل در امور مردم انتقال دهد.
استاندار اردبیل بیان کرد: به پشتوانه خدمات ارتباطی و مخابراتی کنونی شرایط زندگی افراد نسبت به دهه های گذشته تغییر کرده و هم اکنون نیز ایجاد شرایط برای ارایه بهتر خدمات به جای تحمیل هزینه به جامعه و مردم هنر مدیریتی است و باید از این فضا بهره برداری شود.
او در ادامه به فعالیت های صورت گرفته در حوزه صنعت و معدن استان اردبیل در چارچوب برنامه های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید 135 پرونده واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شد که یک ماه برای بررسی پرونده ها فرصت داشتند.
خدابخش اضافه کرد: 28 طرح تولیدی با پیشرفت فیزیکی 60 درصد و بیشتر نیز برای استفاده از کمک های تسهیلاتی دولت به بانک ها معرفی شدند که باید روند رسیدگی به پرونده ها از سوی بانک های عامل طی جلسه ای پیگیری شود.
وی عنوان کرد: ممکن است 18 درصد سود مصوب برای برخی واحدهای تولیدی همچنان توجیه نداشته باشد که برای کمک به این واحدهای مستعد طی جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مبلغی به عنوان کمک های فنی و اعتباری با تصویب ستاد تسهیل اختصاص یابد.
استاندار اردبیل با تاکید بر اهمیت راه اندازی کنسرسیوم صادرات ادامه داد: عذرخواهی رسمی ترکیه از روسیه به دلیل اختلال صورت گرفته در زمینه صادرات کشور ترکیه به بازار بزرگ روسیه انجام شد چرا که صادرات برای آنها اهمیت بالایی دارد.
او گفت: این بازار برای ایران نیز در دسترس است از جمله روسیه برخی تعرفه ها را به خصوص در حوزه کشاورزی به نفع ایران کاهش داد که فرصتی مناسب از جمله برای استانی مانند اردبیل فراهم می کند.
خدابخش افزود: جریان صادرات استان اردبیل باید راه اندازی شود و سرمایه گذاری های بخش خصوصی به صورت جسورانه که می تواند به رونق اشتغال، تولید، ارزش افزوده و در نهایت صادرات منجر شود، باید مورد حمایت قرار بگیرد که در این زمینه تاکنون فعالیت های در حوزه معدن استان صورت گرفته تا سال آینده نتیجه آن روشن تر خواهد شد.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید