Performancing Metrics

معرفی کوچه مروی | اتاق خبر
کد خبر: 356281
تاریخ انتشار: 12 تیر 1395 - 22:00
برای رسیدن به کوچه مروی می‌توانید از مترو استفاده کنید.

اتاق خبر: کوچه مروی یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید تهران است که در گذشته مهاجران عرب در آن به تجارت می‌پرداختند که امروزه تعداد آنها بسیار کمتر از گذشته است. در این کوچه انواع خوراکی خارجی که در نقاط دیگر شهر کمتر به چشم می‌خورند، بورس انواع لوازم آرایش، اسباب‌بازی و چای و قهوه و غیره به فروش می‌رسد. همچنین فلافلی مروی یکی از معروف‌ترین فلافلی‌های ایران، سر کوچه مروی قرار دارد. عمارت شمس‌العماره و بسیاری از ساختمان‌های قدیمی دیگر تهران مانند سرای روشن و بازار تهران در نزدیکی این کوچه قرار دارد.

برای رسیدن به کوچه مروی می‌توانید از مترو استفاده کنید. کافی است در ایستگاه مترو پانزده خرداد در خط یک مترو از قطار پیاده شده و پس از خروج از ایستگاه با ده دقیقه پیاده‌روی در خیابان پانزده خرداد به خیابان ناصرخسرو و کوچه مروی که در سمت راست شما قرار خواهد داشت برسید. مسیر بین ایستگاه مترو تا خیابان ناصرخسرو را می‌توانید با درشکه یا ماشین‌ دودی‌هایی که در این مسیر تردد می‌کنند هم طی کنید تا کمی به یاد تهران قدیم بیفتید. همچنین می‌توانید در ایستگاه مترو امام خمینی (ره) که تقاطع خط یک و دو است از قطار پیاده شده و پس از خروج از ایستگاه مترو که در میدان امام خمینی (توپخانه) قرار دارد، به خیابان ناصرخسرو رفته و با حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌روی به کوچه مروی برسید. توجه داشته باشید که این مسیر کمی طولانی‌تر است.

marvi-alley

انواع خوراکی‌های رنگارنگ در سوپرمارکت‌های کوچه مروی

همچنین می‌توانید با انتخاب ایستگاه مترو امام خمینی (ره) یا پانزده خرداد در خط یک مترو در این لیست، از اتوبوس‌هایی که به مقصد این میدان حرکت می‌کنند باخبر شوید و از آن‌ها استفاده کنید یا با تاکسی‌هایی که از سراسر شهر مانند پایانه میدان آزادی به این میدان می‌روند استفاده کنید و از آنجا به کوچه مروی بروید.

همه روزه تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی برای دیدن این کوچه و جاذبه‌های گردشگری اطراف آن و همچنین خرید کردن به این کوچه سفر می‌کنند. دبیرستان مروی که اکنون به حوزه علمیه مروی تبدیل شده است هم در این کوچه قرار دارد و همچنین بازار رضای مروی از مراکز خرید معروف این کوچه است.

منبع: کجارو

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید