Performancing Metrics

زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری برای افراد خارجی در استان زنجان فراهم شود | اتاق خبر
کد خبر: 356387
تاریخ انتشار: 13 تیر 1395 - 13:45
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه به معنی واقعی کلمه در جلب توجه سرمایه‌گذاران خارجی در استان زنجان بسیج نشده‌ایم گفت: زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری برای افراد خارجی در استان زنجان فراهم شود.

اتاق خبر: غلامحسین جمیلی با تاکید بر لزوم فراهم کردن شرایط ایده‌آل برای ایجاد روابط تجاری با بازرگانان خارجی در داخل کشور و به تبع آن استان اظهار داشت: برای ایجاد یک رابطه تجاری مستحکم نیازمند ایجاد زیرساخت‌های تجاری و اقتصادی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی هستیم.

وی حضور سفرای کشورهای خارجی در ایران را فرصتی برای معرفی توانمندی‌های استان زنجان در تمامی بخش‌های اقتصادی اعم از کشاورزی، معدنی، صنعتی و سایر دانست و افزود: اتاق بازرگانی استان زنجان با علم به این موضوع به صورت جدی از سال قبل از فعالان اقتصادی، تجار و سفیران و مقامات خارجی برای حضور در زنجان دعوت کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان در پاسخ به سوالی مبنی بر نتیجه سفر هیئت‌های تجاری به استان زنجان تصریح کرد: به جای این پرسش بهتر است در وهله نخست به این سوال که آیا توان پذیرش هیئت‌های تجاری را داریم و تمامی زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری برای افراد خارجی تامین شده است پاسخ دهیم.

وی حضور سرمایه‌گذار ترک در استان زنجان به منظور ایجاد یک واحد پرده‌بافی را از نتایج موثر حضور سفرا و فعالان اقتصادی کشورهای خارجی اعلام کرد و گفت: این سرمایه‌گذار قصد سرمایه‌گذاری در دو استان کشور را داشت اما به پیشنهاد سفارت ترکیه در ایران تصمیم به استقرار واحد تولیدی خود در استان زنجان کرده است.

جمیلی با بیان اینکه در حال حاضر انگیزه‌های داخلی در زنجان برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی وجود دارد بر مهیا کردن زمینه‌ها برای ایجاد انگیزه بیرونی تاکید کرد و افزود: متاسفانه به معنی واقعی کلمه در جلب توجه سرمایه‌گذاران خارجی در استان زنجان بسیج نشده‌ایم.

وی ابراز کرد: اگر به دنبال اخذ دستاوردهای اقتصادی و منفعت مالی هستیم باید برنامه‌های مشخصی برای حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تدوین کنیم.

منبع: تسنیم

نظرات
ADS
ADS
پربازدید