Performancing Metrics

بازتاب برگزاری روز جهانی قدس در رسانه‌های خارجی | اتاق خبر
کد خبر: 356494
تاریخ انتشار: 14 تیر 1395 - 08:37
هم‌زمان با روز جهانی قدس و برگزاری آن در سراسر ایران و نقاط مختلف دنیا، رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای از این رویداد ارائه دادند.

اتاق خبر - به نقل از خبرگزاری راشاتودی، مردم ایران روز جمعه در سراسر این کشور به مناسبت روز قدس که سالانه برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین برگزار می‌شود، به خیابان‌ها آمدند و شعار سردادند.

معترضان بنرهایی در دست داشتند که روی آن شعار «تروریسم اسراییلی را متوقف کنید، فلسطین را آزاد کنید» نوشته شده بود. برخی دیگر نیز شعار مرگ بر اسراییل می‌دانند و پرچم‌های آمریکا را به آتش می‌کشیدند که روی تصویری از مجسمه آزادی و ستاره داود دیده می‌شد.

راشاتودی در ادامه به حضور حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در کنار دیگر معترضان در این راهپیمایی اشاره کرد.

به گزارش راشاتودی، بسیاری از کودکان نیز که به این مناسبت به خیابان‌ها آمده بودند پرچم ایران را روی صورت‌های‌شان نقاشی کرده بودند.

روز قدس که همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، توسط اولین رهبر ایران پس از وقوع انقلاب اسلامی در سال 1979 نامگذاری شد. ایران مشروعیت اسراییل را به رسمیت نمی‌شناسد.

راشاتودی در پایان گزارش داد: راهپیمایی روز قدس در دیگر نقاط جهان از جمله  هند برگزار می‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز ضمن انتشار خبر برگزاری این راهپیمایی بزرگ در ایران، گزارش داد: ده‌ها هزار ایرانی در تهران پایتخت این کشور همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان به مناسبت روز قدس دست به راهپیمایی زدند. معترضان پرچم اسراییل را آتش زدند و شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

راهپیمایی‌های مشابه در سراسر ایران برگزار شد.

ایران از زمان وقوع انقلاب اسلامی در سال 1979 تاکنون هر ساله در این روز راهپیمایی گسترده برگزار می‌کند. قدس نام عربی اورشلیم است و ایران می‌گوید که مناسبتی است برای اعلام حمایت از مردم فلسطین و تاکید بر اهمیت قدس برای مسلمانان.

علاوه بر این خبرگزاری فرانسه گزارش داد:‌ صدها هزار تن از مردم ایران در پایتخت و دیگر نقاط دیگر روز جمعه به مناسبت روز قدس راهپیمایی کردند. اسراییل و حامیان آن  یعنی، آمریکا و انگلیس هم‌چنان در تظاهرات روز قدس در ایران و کشورهای متحد آن هدف قرار می‌گیرند. اما تمرکز معترضان امسال روی آل سعود و گروه‌های رادیکالی هم‌چون داعش قرار داشت.

گروه‌های بزرگ معترضان در آفتاب داغ تابستان مقابل دانشگاه تهران به یکدیگر پیوستند که بسیاری از آن‌ها کودکان وجوانان بودند.

حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران نیز با پیوستن به این راهپیمایی تاکید کرد که تنش‌های منطقه‌یی حل مسأله فلسطین را بیش از پیش سخت کرده است.

وی گفت:‌ امروز به دلیل اختلافات در جهان اسلام و حضور گروه‌های تکفیری و تروریست‌ها در منطقه، ما از آرمان آزادی فلسطین فاصله گرفته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بسیاری از ایرانی‌ها این اختلافات را ناشی از توطئه‌های هدفمند می‌دانند.

این خبرگزاری در ادامه گزارش خود، تظاهرات روز قدس را نشان دهنده منطقه‌یی فرورفته در مناقشات تلخ و جنگ دانست.

ایسنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید