Performancing Metrics

مدیریت سدهای البرز در اختیار استان نیست | اتاق خبر
کد خبر: 356539
تاریخ انتشار: 14 تیر 1395 - 10:10
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با تاکید بر اینکه مدیریت سدهای البرز در اختیار استان نیست،گفت:مسئولیت اطلاع رسانی در خصوص بازگشایی دریچه های سد بر عهده شرکت آب منطقه ای تهران است.

اتاق خبر: بهزاد پارسا ، در خصوص موضوع غرق شدگان اخیر در رودخانه کرج که به اذعان برخی، عدم اطلاع رسانی در مورد ساعات بازگشایی دریچه های سد در افزایش تلفات بی تاثیر نبوده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه سدهای استان البرز در اختیار شرکت آب منطقه ای استان قرار ندارد، به طور قطع اطلاع رسانی در این زمینه نیز به استان البرز مربوط نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه هر دو سد موجود در استان البرز تحت مدیریت آب منطقه ای استان تهران قرار دارد، افزود: هیچ یک از سدهای امیرکبیر و طالقان تاکنون تحت اختیار شرکت آب منطقه ای استان البرز قرار نگرفته است و در همین راستا هماهنگی های لازم نیز با مدیرت بحران استانداری استان صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت: در جلسات برگزار شده توسط مدیریت بحران استان البرز تکالیفی برای شرکت آب منطقه ای تهران مشخص و ایجاد هشدار و یا احداث دیوارهای حائل برای مسیر سد به عهده آنان گذاشته شد.

اُفت سالانه یک متر منابع آبی زیرزمینی در البرز

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت ذخایر زیرزمینی در استان البرز، بیان کرد: امسال نسبت  به سال های گذشته شاهد بارندگی های مناسب تری در استان بودیم اما به طور مسلم یک سال بارندگی نمی تواند تاثیر چندانی بر منابع آب های زیرزمینی استان داشته باشد.

پارسا گفت: با توجه به خشکسالی های متمادی، منابع آب های زیرزمینی به شدت کاهش پیدا کرده و سالانه شاهد افت بیش از یک متر از منابع آب های زیرزمینی در استان هستیم.

وی با تاکید بر لزوم همکاری شهروندان در این زمینه به ویژه در حوزه کشاورزی، افزود: افزایش بهره وری و استفاده از شیوه های نوین آبیاری می تواند به منظور تجدید منابع آبی و برگرداندن به سطح ایستابی گذشته بسیار تاثیر گذار باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز خاطرنشان کرد: این بارندگی ها نیز می تواند در تجدید منابع آبی زیرزمینی تاثیر گذار باشد اما به طور قطع باید متوالی بوده و در سال های آینده نیز ادامه داشته باشد، همچنین مدیریت صحیح از منابع آبی نیز موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مرگ ۱۴ نفر در رودخانه کرج طی سه ماهه نخست سال

وی با بیان اینکه مجموع این عوامل می تواند تاثر بسزایی در تغییر وضعیت سفره های آب زیرزمینی استان داشته باشد، گفت: بر اساس برنامه ۲۰ ساله وزارت نیرو در برنامه ششم که یک گام آن تدوین و مشخص شده است، منابع آبی زیرزمینی باید روندی مثبت داشته باشد.

پارسا افزود: در حال حاضر ۸۵ درصد منابع آبی تجدیدپذیر کشور در حال استفاده است این رقم در استان البرز به ۹۴ درصد می رسد که نشان می دهد بیش از ۹۰ درصد منابع آب تجدیدپذیر استفاده می شود و این نشان دهنده شرایط بحرانی است.

وی در پایان بیان کرد: برای رسیدن به شرایط بهتر و کاهش مصرف در این حوزه باید همه مردم و مسئولان تلاش لازم را داشته باشند.

 جان باختن ۱۴ نفر از هموطنان در رودخانه کرج طی کمتر از سه ماه گذشته ضرورت استقرار یک تیم غواصی را بیش از گذشته یادآور می شود چرا که قرار نیست رودخانه جان بگیرد بلکه باید جان ببخشد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید