Performancing Metrics

توجه به گلوگاه‌های ورود مواد مخدر به کشور ضرورت دارد | اتاق خبر
کد خبر: 357226
تاریخ انتشار: 16 تیر 1395 - 00:55
نماینده مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به ضرورت توجه به گلوگاه‌های ورود مواد مخدر به کشور گفت: برخورد پلیسی و سلبی باید آخرین حلقه مبارزه با اعتیاد باشد.

به گزارش اتاق خبر، غلامرضا حیدری گفت: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر رویکرد کارآمد و مناسبی بوده و تجربه سال‌های اخیر نشان از این مسئله دارد که همه مردم و مسئولان لازم بوده در این حوزه احساس مسئولیت کنند.

وی افزود: برای مبارزه جدی و موثر با مواد مخدر لازم است جلوی گلوگاه‌های ورود مواد مخدر به کشور بیشتر گرفته و علت العلل در زمینه اعتیاد و ورود مواد مخدر بررسی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر به صورت اجتماعی موثر است ولی به تنهایی کفایت نمی‌کند، ادامه داد: زمانی‌که استراتژی مبارزه با مواد مخدر انسداد کامل و بستن گلوگاه‌های ورود مواد مخدر به کشور باشد قطعا در مبارزه با این پدیده و بلیه شوم بیشتر موفق خواهیم شد.

حیدری با اشاره به اینکه برخورد سلبی و پلیسی با موادمخدر و اعتیاد باید آخرین برنامه باشد و در حلقه آخر مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد، افزود: زمانی که گلوگاه‌های ورود مواد مخدر به کشور به خوبی شناسایی شود مواد مخدر همچون نقل و نبات در دسترس نخواهد بود و در کنار این موضوع ارتقاء دانش عمومی مردم نسبت به عوارض اعتیاد نیز در پیشگیری از اعتیاد بسیار موثر است.

وی به موضوع فرهنگ سازی در پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: زمانی که همزمان با رفع علل و ریشه‌های اعتیاد به موضوع پیشگیری و آموزش بپردازیم مبارزه با مواد مخدر بسیار مطلوب و ماندگار خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم ادامه داد: نمایندگان مجلس نیز این آمادگی را دارند تا در کنار مردم و مسئولان اقدامات موثر را جهت مبارزه و پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر در کشور انجام دهند و امیدواریم با اتخاذ رویکردهای موثر بتوانیم شاهد کاهش هرچه بیشتر گرفتار شدن افراد به ویژه جوانان و نوجوانان در دام اعتیاد باشیم.

حیدری گفت: زمانی که همه مردم و مسئولان در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی به نقش خود در مبارزه با اعتیاد داشته باشند در نتیجه آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش یافته و افراد از بلای خانمان سوز اعتیاد خود و خانواده‌هایشان را مصون می‌سازند چراکه با پیچیده شدن ابعاد اعتیاد در جوامع امروزی هیچ کس مصون از آسیب‌های ناشی از این معضل نیست لذا همکاری بین بخشی و فرابخشی میان دستگاه‌ها و مردم لازم است.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید