Performancing Metrics

بهترین «جو» استان از اراضی خاش برداشت می شود | اتاق خبر
کد خبر: 357283
تاریخ انتشار: 16 تیر 1395 - 05:42
مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: بهترین «جو» استان به لحاظ کیفی، از اراضی زراعی خاش در حال برداشت است.

اتاق خبر: امان الله طوقی، شهرستان خاش دارای آب و هوای بسیار مناسبی برای کاشت و داشت و برداشت جو است و این گیاه زراعی به خوبی در این منطقه رشد کرده و محصولی که تولید می کند جزو برترین در نوع خود است.

وی افزود: حدود ۳ هزار هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت جو اختصاص یافته که با اختلافی کم، بعد از گندم، دومین گیاه زراعی این شهرستان و بخش های تابعه آن در بخش زراعی است.

مدیر جهاد کشاورزی خاش ادامه داد: کشت اصلی این گیاه زراعی در پاییز صورت می گیرد که به آن کشت «پاییرپزه» می گویند و زمان برداشت آن با اختلاف یک ماه زودتر از گندم در اوایل بهار است و کشت دوم در مرداد ماه صورت می گیرد و برداشت آن در شهریور ماه است، کشت سوم هم در زمستان است

طوقی افزود: از ابتدای فصل برداشت جو در خاش، حدود  ۶۰ تن محصول مازاد بر مصرف از کشاورزان مربوطه خریداری و روانه انبارها شده است.

وی عنوان کرد: امسال نیز با توجه به این که محصول جو همانند گندم یک محصول استراتژیک محسوب می شود و کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد و  دولت از طریق شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید تضمینی جوهای مازاد بر مصرف بهره برداران از قرار هر کیلوگرم یک هزار و دو تومان می کند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید