Performancing Metrics

مصوبه توسعه 25هزار هکتاری آبیاری تحت فشار در زنجان تا آخر سال 96 محقق می شود | اتاق خبر
کد خبر: 357334
تاریخ انتشار: 16 تیر 1395 - 11:39
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: مصوبه سفر استانی رئیس جمهوری به زنجان مبنی بر توسعه 25هزار هکتاری آبیاری تحت فشار در این استان درصورت تامین اعتبار لازم تا آخر سال 96 محقق می شود.

اتاق خبر: فریدون داودی  افزود: تاکنون هفت هزار و 300 هکتار از این میزان اجرا شده یا در دست اجراست.
وی مهمترین علت تاخیر در اجرای این مصوبه را موضوع تامین اعتبار خواند و یادآورشد: در صورتی که اعتبار مورد نیاز این مصوبه تامین شود، این مصوبه تا پایان سال 96 محقق خواهد شد.
داودی مجموع اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه را یک هزار و 500 میلیارد ریال برشمرد.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تاکنون برای اجرای آبیاری تحت فشار در هفت هزار و 300 هکتار، 250 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
رئیس جمهوری در پایان مهر سال 93 به زنجان سفر کرده و طی این سفر 72 طرح برای پیشرفت و توسعه زنجان مصوب شده بود.
در این میان 9 طرح اقتصادی ویژه در کنار مصوبات سفر مطرح شد که یکی از این 9 طرح، توسعه آبیاری تحت فشار در سطح 25 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان زنجان بود.
داودی شیوه های آبیاری تحت فشار مد نظر این مصوبه را بارانی، قطره ای و میکرو اعلام کرد و راندمان آبیاری میکرو را بیش از سایر شیوه ها برشمرد.
وی اضافه کرد: در این طرح به گروه های شش نفره ای که از یک چاه استفاده می کنند، 85 درصد تسهیلات بلاعوض برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار پرداخت می شود.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: 15 درصد باقی مانده اعتبار مورد نیاز آورده خود متقاضیان محسوب می شود.
داودی خاطرنشان کرد: به متقاضیانی که قصد اجرای آبیاری تحت فشار به روش بارانی را دارند، 50 میلیون ریال و برای آبیاری به شیوه قطره ای و میکرو 70 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.
آبیاری میکرو، شیوه ای از آبیاری تحت فشار که به آن آبیاری دریپ نیز گفته می شود، به شمار می آید که در آن، آب را به صورت قطره یا جریان پیوسته ای با دبی کم وارد سطح خاک می کنند.

منبع: ایرنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید