Performancing Metrics

عیارسنجی وزنه‌برداران با چاشنی‌ مصدومیت و رکوردشکنی! | اتاق خبر
کد خبر: 357840
تاریخ انتشار: 18 تیر 1395 - 23:44
برای حضور در المپیک ریو؛
آخرین رکوردگیری از اردونشینان تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در المپیک ریو در حالی برگزار شد که این رویداد برنامه‌ریزی شده از سوی کادر فنی با اتفاقات مختلفی و حواشی همراه بود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر،‌ کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری در ادامه برنامه‌های خود برای معرفی ۵ نماینده ایران در المپیک، تصمیم گرفت در آخرین روز از اردوی آماده‌سازی در شهرستان کلاچای استان گیلان، از اردونشینان رکوردگیری کند که همین رکوردگیری با اتفاقات تلخ و شیرینی همراه بود. بطوریکه علی هاشمی در دسته ۹۴ کیلوگرم در مهار وزنه‌های انتخاب شده از سوی کادر فنی ناکام ماند و در میانه راه با مصدومیت نسبتا جدی از ناحیه گردن،‌ پیشانی و بینی مواجه شد.

بهداد سلیمی هم طبق تصمیم کادر فنی و با توجه به وضعیت کنونی و نگرانی از مصدومیت مجدد، اصلا وزنه نزد و برخی دیگر از چهره‌های اردونشین و مدنظر کادر فنی برای المپیک نیز نتوانستند آنطور که باید و شاید در رکوردگیری بدرخشند.

یک مصدوم دیگر روی دست کادر فنی!
مصدومیت هاشمی را می‌توان اتفاق ناگوار رکوردگیری تیم ملی دانست.مدعی دسته ۹۴ کیلوگرم ایران ابتدا در یکضرب به وزنه ۱۷۲ کیلوگرم حمله کرد و ناکام ماند اما در بار دوم توانست وزنه ۱۷۵ کیلویی را مهار کند اما در حرکت سوم وزنه ۱۸۰ کیلوگرم برای او در نظر گرفته شد که نتوانست از پس آن بر آید. وی با این عملکرد به سراغ حرکت دوضرب رفت و از سوی کادر فنی مامور مهار وزنه ۲۱۲ کیلویی شد که بار اول ناکام ماند. در این شرایط دوباره از سوی کادر فنی تشویق به مهار وزنه ای سنگین تر شد که برای بار دوم هم ناکام ماند و در نهایت تنها دستاورد هاشمی در رکوردگیری،‌ مصدومیت بود.

بدین ترتیب او به دلیل آسیب دیدگی، قید حرکت سوم را هم زد تا از این پس به جای تمرینات آماده سازی به فکر درمان مصدومیتی باشد که سوغات اردوی کلاچای است! هاشمی بعد از بهداد سلیمی، دومین وزنه‌برداری است که در آستانه یک رویداد بزرگ اسیر مصدومیت می‌شود.ضمن اینکه هنوز مشخص نیست، تاکید و تشویق هاشمی از سوی سرمربی و همکارانش به زدن وزنه‌هایی که شاید برای او مناسب نبوده چه دلیلی داشته و آیا او واقعا شرایط مطلوب این کار را داشته یا خیر؟

هاشمی در خصوص این اتفاق و مصدومیتش اعلام کرد: وزنه روی گردنم افتاد و با صورت زمین خوردم! پیشانی‌ام زخمی شد و حتی فکر می‌کنم بینی‌ام نیز شکسته باشد، بدشانسی آوردم  و سه هفته قبل از المپیک این اتفاق افتاد. اکنون نمی‌دانم شرایط به چه شکل است، به المپیک می‌رسم یا نه؟

وی معتقد است چون تعداد حرکات در رکوردگیری زیاد بوده، در پشت صحنه بدنش سر شده و حتی در هانگام حضور بروی تخته سرگیجه داشته است.

غیبت نگران‌کننده بهداد سلیمی
عدم حضور بهداد سلیمی در آخرین رکوردگیری تیم ملی وزنه برداری که حکم انتخابی نفرات المپیکی ایران را داشت نیز اتفاق چندان امیدبخش و ساده‌ای نبود،هر چند که گفته می‌شود صلاح بود او فعلا وزنه نزند و سبک تر تمرین کند. به وی‍‍ژه آنکه کمتر از یکماه دیگر باید شاهد حضور پولادمردان ایران در بازیهای المپیک باشیم اما ‌بهداد سلیمی با نظر کادر فنی و آنچه وضعیت مبهم و نگرانی از تشدید مصدومیت او عنوان شده، بروی تخته حاضرنشده و وزنه نمی زند. بهداد چندی پیش در جام بین المللی فجر نیز نمایش نصفه و نیمه‌ای داشت و هنوز نمی توان با قطعیت از حضور و نمایش امیدوارکننده او در المپیک ریو اظهار نظر کرد. مطمئنا اهالی ورزش حالا با غیبت سلیمی در رکوردگیری نهایی تیم ملی،‌بیش از پیش نگران وضعیت قویترین مرد جهان و حضورش در المپیک شدند.

سه چراغ سفید برای سهراب
تنها نقطه مثبت و امیدبخش رکوردگیری اما،‌ درخشش سهراب مرادی در دسته ۹۴ کیلوگرم بود که توانست با تکیه بر توان و تجربه شخصی خود در حرکت دوضرب، رکوردشکنی کند. سهراب توانست در دوضرب، یک کیلوگرم رکورد جهان را ارتقا دهد،‌هر چند که در یکضرب نتوانست وزنه مورد نظر را مهار کند و با همان ۱۸۰ کیلوگرم به کار خود خاتمه داد.البته جابجایی رکوردهای بین‌المللی در تمرینات درون اردویی با توجه به شرایط روحی و جسمی وزنه برداران، اتفاق چندان نادر و عجیبی نیست و طبیعتا مهم آن است که این رکوردها در میادین جهانی و المپیک تکرار شود.

به هر حال قرار است وضعیت جسمانی وزنه برداران المپیکی و رکوردهای ثبت شده در اردوی اخیر در جلسه شورای عالی فنی فدراسیون بررسی شود و در خصوص ۵ ملی‌پوش وزنه برداری ایران در المپیک تصمیم گیری شود.

در خاتمه بد نیست نگاهی داشته باشیم به نتایج رکوردگیری نهایی تیم ملی که البته برخی از اردونشینان نتوانستند در حد و اندازه خود ظاهر شوند و از ۶ حرکت خود تنها در دو حرکت موفق و مطمئن ظاهر شدند:

سید ایوب موسوی: حرکت یکضرب۱۶۵ ، دوضرب ۲۰۰ ومجموع ۳۶۵ کیلوگرم

علی هاشمی:  فقط حرکت یکضرب وزنه ۱۷۵ برای او به ثبت رسید. در حرکت دوضرب مصدوم شد و در مجموع ناموفق بود.

سهراب مرادی: حرکت یکضرب۱۸۰ ، دوضرب۲۳۴ و مجموع ۴۱۴کیلوگرم

محمدرضابراری: حرکت یکضرب۱۸۰، دوضرب ۲۲۰و مجموع ۴۰۰کیلوگرم

بهادر مولایی: حرکت یکضرب۱۹۰ ، دوضرب ۲۴۰ و مجموع ۴۳۰کیلوگرم

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید