Performancing Metrics

دلایل اهمیت سیطره ارتش سوریه بر مزارع الملاح | اتاق خبر
کد خبر: 357875
تاریخ انتشار: 19 تیر 1395 - 05:08
منطقه مزارع الملاح که از سه مزرعه متصل به هم شمالی، جنوبی و میانی تشکیل شده یک نقطه راهبردی مهم در شمال حلب پایتخت اقتصادی سوریه است.

اتاق خبر: این منطقه شاهد نبردها و جنگ و گریزهای زیادی بین ارتش سوریه و گروه های مسلح درچند سال گذشته بود و سرانجام نبردی بزرگ از مزارع میانی با هدف سیطره ارتش سوریه بر مزارع شمالی و سپس حرکت به سوی جاده الکاستیلو شروع شد.
جاده الکاستیلو، شریان اصلی امدادرسانی به گروه های مسلح از ریف شمالی حلب به ریف شرقی حلب محسوب می شود.
در 25 ماه ژوئن گذشته، ارتش سوریه و همپیمانان آن پیشروی به سوی مزارع جنوبی را در میان پوشش آتش دقیق و گسترده شروع کردند و در روز بعد یعنی 26 ژوئن بر مزارع شمالی به طور کامل سیطره یافتند.
در درگیری های شدید برای سیطره بر مزارع شمالی، دهها تن از عناصر گروه های مسلح به ویژه عناصر گروه موسوم به« جنبش نورالدین الزنکی» و جبهه النصره که در این منطقه حضور بیشتری داشتند، به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.
این گروه های مسلح دو روز بعد تلاش کردند مزارع شمالی را از ارتش سوریه و همپیمانان آن پس بگیرند اما همه تلاش های آنها با وجود استفاده از خودروهای بمب گذاری شده وانتحاری ها نه تنها ناکام ماند بلکه متحمل خسارت های بیشتری شده و تعدادی از سرکردگان میدانی و نظامی آنها از کشورهای مختلف به هلاکت رسیدند و یا زخمی شدند.
همزمان ارتش سوریه و همپیمانان آن، فشارها را بر گروه های مسلح در مزارع جنوبی با آتشباری سنگین توپخانه و موشکی بر مناطق حضور آنها افزایش دادند و پیشروی به سوی مزارع جنوبی را به آرامی شروع کردند.
بعداز این تلاش ها، ارتش سوریه و همپیمانان آن امروز(پنجشنبه) موفق شدند به داخل مزارع جنوبی نفوذ کرده و بر آن سیطره کامل یابند و در نتیجه سیطره آنها بر همه مزارع الملاح کامل شد.
ارتش سوریه به یک موفقیت مهم نظامی و جغرافیائی در مزارع الملاح دست یافته است زیرا مزارع جنوبی از شرق به اردوگاه حندرات تحت سیطره عناصر مسلح، از غرب به « الارض الحمراء» درامتدار اراضی شهر حریتان تحت سیطره عناصر مسلح ، از شمال در امتداد اراضی باشکوی تحت سیطره ارتش سوریه و از جنوب به جاده الکاستیلو شریان اصلی عناصر مسلح به مناطق شرقی حلب محدود می شود.
الف) موفقیت های نظامی ارتش سوریه با سیطره کامل بر مزارع الملاح:
1- ارتش سوریه و همپیمانان آن با رسیدن به یک کیلومتر و 360 متری جاده الکاستیلو و زیر آتش گرفتن آن، این تنها شریان عناصر مسلح از ریف شمالی حلب به اردوگاه حندرات و در ادامه به مناطق شرقی حلب قطع شده است.
2- نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن موجود در اللیرمون از یک سو و مزارع الملاح در سوی دیگر، توانسته اند با نزدیک شدن به یکدیگر ، ورودی به شمال حلب را مسدود کنند.
3- ایجاد یک نقطه کانونی برای ارتش سوریه به منظور گشودن یک محور عملیاتی جدید در بخش غربی به سوی اردوگاه حندرات
4- توسعه دامنه و عمق منطقه ای امن شامل اراضی بین منطقه الصناعیه حلب و جاده شهرک های نبل و الزهراء
ی) ابعاد سیطره بر مزارع الملاح:
1- عناصر مسلح موجود در مناطق شرقی حلب از طریق جاده الکاستیلو به اردوگاه های بزرگ گروه های مسلح در ریف شمالی حلب، ریف غربی حلب و استان ادلب و از آنجا به ترکیه مرتبط می شدند و می توانستند زخمی های خود را برای درمان به ترکیه بفرستند و یا از این جاده سلاح و مهمات خود را تامین کنند.
2- محاصره کامل شهر حلب و جدا کردن آن از ریف حلب
3- ارتش سوریه اکنون می تواند یک عملیات نظامی را به سوی مناطق شرقی حلب آغاز و یا زمینه آشتی ها را شبیه آنچه در حمص صورفت گرفت، فراهم کند.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید