Performancing Metrics

گردشگری حلال فرصتی برای ایران | اتاق خبر
کد خبر: 358607
تاریخ انتشار: 21 تیر 1395 - 15:08
ایران کشوری اسلامی است و از همین جهت پتانسیل بالای برای تبدیل شدن به قطب گردشگری حلال در میان مسلمانان جهان دارد. از این رو خانه‌های بومی می‌توانند به توسعه گردشگری حلال رونق ببخشند.

به گزارش اتاق خبر، محمدعلی فیاضی اظهار کرد:اقامتگاه‌های بوم گردی به‌عنوان یکی از تأسیسات گردشگری کشور واحدی اقامتی با بیشترین سازگاری با محیط زیست و بوم منطقه، ریشه در فرهنگ اقوام و آیین‌های بومی ایرانی دارد و معماری آن انعکاسی از روحیه اجتماعی و مهمان‌پذیری مردمان این سرزمین است که در کنار غذاهای سنتی، آداب و رسوم و بوم منطقه مورد نظر، مجموعه‌ای بی‌بدیل از دستورات دین مبین اسلام شامل داشتن روحیه خوش خلقی، مهمان دوستی، حفظ شئونات و .... را منعکس می‌کنند.

 فیاضی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲۷۰ اقامتگاه‌های بوم گردی در سراسر استان‌های کشور فعال است؛ خاطرنشان کرد که این نوع اقامتگاه‌ها که اغلب در محیط روستاها، طبیعی و یا بافت تاریخی شهرها واقع‌شده‌اند، بی‌شک می‌توانند به‌عنوان سوژه‌های موفق شرکت کنندگان در سومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری به شمار آیند و از زوایای مختلف در قاب نگاه هم‌وطنان هنردوست کشورمان جای‌گیرند.

 اقامتگاه‌های بوم گردی همچون «بارانداز خانه طباطبایی» در روستای فرحزاد، «آتشونی» در روستای گرمه واقع در کویر مصر استان اصفهان، «خانه نقلی» کاشان، «بوم کلبه ترکمن» در کلاله استان گلستان و ... نمونه‌هایی موفق از اقامتگاه‌های بوم گردی هستند که شرکت کنندگان در جشنواره مشارکت ملی گردشگری می‌توانند علاوه بر تجربه سفر و اقامت در این خانه‌های بومی فرصت حضور در این رقابت با توجه به گردشگری حلال را داشته باشند.

 هم اکنون سومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری از سوی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در چهار بخش فیلم، عکس، ایده و سفرنامه نویسی در حال برگزاری است و شرکت کنندگان تا ۱۵ مرداد ماه سال جاری فرصت دارند با ارسال آثارشان از طریق مراجعه به سایت www.Irantourismfestival۳.comاز جوایز این رویداد برخوردار شوند.

منبع: کجارو

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید