Performancing Metrics

مرکز تجاری در بغداد و شبکه توزیع در عراق ایجاد می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 359358
تاریخ انتشار: 25 تیر 1395 - 20:51
رایزن اقتصادی ایران در عراق گفت: مرکز تجاری در بغداد و شبکه توزیع در کشور عراق ایجاد می‌شود.

اتاق خبر: ابراهیم محمدرضازاده در جمع خبرنگاران، افزود: برنامه‌ای که امسال و برای سال آینده در نظر داریم ایجاد مرکز تجاری در بغداد و ایجاد شبکه توزیع در کشور عراق است که این امر با کمک و همکاری بخش خصوصی و تولیدکنندگان میسر می‌شود.

وی اظهار کرد: قرار است یک هیئتی از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی در ماه‌های آینده برای رایزنی و عقد قرارداد و مذاکرات نهایی به کشور بیایند که امیدواریم شرکت‌ها بدون توجه به اخبار رسانی در مورد بازار عراق و انفجارها حضور یابند و به‌ صورت ملموس بازار عراق را ببینند.

رایزن اقتصادی ایران در عراق تصریح کرد: شرکت‌ها اگر در قالب هیئت‌های تجاری اعزام شوند این هیئت را با شرکت‌های مرتبط و واردکنندگان مصالح ساختمانی معرفی می‌کنیم تا به‌ صورت مستقیم بتوانند عقد قرارداد و مذاکره حضوری داشته باشند.

محمدرضازاده تصریح کرد: در ۱۰ استان شیعه‌نشین عراق امنیت به‌ صورت کامل برقرار است و شرکت‌ها در حال فعالیت هستند و کشورهای خارجی در عراق حضور دارند که امیدواریم شرکت‌های ایرانی با نگاه فرصت به بازار عراق نگاه کنند.

وی اضافه کرد: سال گذشته کشور ایران ۶.۲ میلیارد دلار صادرات به کشور عراق داشته که بعد از کشور چین ایران دومین شریک صادراتی محسوب می‌شود.

رایزن اقتصادی ایران در کشور عراق عنوان کرد: با وجود اینکه صادرات به عراق از کلیه کشورها کاهش‌یافته و حجم واردات عراق ۴۳ درصد کمتر شده است برنامه داریم در آینده حجم صادرات ایران را افزایش دهیم.

محمدرضازاده خاطرنشان کرد: محصولات غذایی ایران اولین صادرات ایران به عراق بوده که سال گذشته حدود ۲.۲ میلیارد دلار صادرات محصولات غذایی و کشاورزی به عراق داشته‌ایم.

وی افزود: در راستای مصالح ساختمانی رایزنی‌هایی شده و دولت عراق حاضر است که مصالح ساختمانی ایرانی را بازاریابی و به فروش برساند و یا به‌ صورت نقدی از تولیدکنندگان ما خریداری کند.

رایزن اقتصادی ایران در کشور عراق اظهار کرد: در سه‌ماهه امسال نیز حدود یک درصد افزایش صادرات به کشور عراق داشته‌ایم و امیدواریم در ماه‌های آینده نیز میزان صادرات افزایش یابد.

محمدرضازاده گفت: فرصت‌های زیادی طی دو سال اخیر برای ما به وجود آمده که اگر شرکت‌ها حضور پیدا کنند خواهند دید که جا برای کار کردن نسبت به کشورهای رقیب برای ما بازتر است و  می‌توانیم فعالیت‌های خوبی داشته باشیم.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید