Performancing Metrics

اطلاعیه وزارت خارجه به گردشگران ایرانی حاضر در ترکیه | اتاق خبر
کد خبر: 359727
تاریخ انتشار: 26 تیر 1395 - 16:30
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سفارت کشورمان در ترکیه از گردشگران ایرانی در ترکیه خواست محل اقامتشان را ترک نکنند.

به گزارش اتاق خبر، ماجرا از این قرار بود که ساعت ۲۳:۳۰ جمعه به وقت محلی (حوالی یک بامداد به وقت تهران) ارتش ترکیه اعلام کرد علیه دولت اردوغان کودتا کرده است. به دنبال آن، گروهی از نیروهای ارتش همراه با ادوات نظامی در استانبول و آنکارا وارد خیابان‌ها شدند و اعلام کردند، کنترل امور را در دست گرفته‌اند و مناطق مختلف از جمله فرودگاه‌ها، پارلمان و ساختمان رادیو و تلویزیون دولتی را تحت کنترل خود در آوردند و درگیری‌های شدیدی در برخی مناطق روی داد.

گفت و گوی ظریف و چاووش اوغلو

وزیر امور خارجه کشورمان در پی حوادثی که از شب گذشته در ترکیه رخ داده با چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه این کشور تلفنی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در این تماس‌های تلفنی از آخرین اوضاع ترکیه و تحولات آن کسب اطلاع کرده است.

در پی وقوع کودتای نظامی در ترکیه، وزیر امور خارجه‌ جمهوری اسلامی ایران پیامی در صفحه‌ توئیتر خود منتشر کرد و درباره کودتا در ترکیه، نوشت: دفاع شجاعانه مردم ترکیه از دموکراسی و دولت منتخبشان ثابت کرد که کودتا جایی در این منطقه ندارد و محکوم به شکست است.

 «محمدجواد ظریف» روز شنبه در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت:دفاع شجاعانه مردم ترکیه از دموکراسی و دولت منتخب خود این امر را ثابت کرد که کودتا در منطقه ما هیچ جایگاهی ندارد و محکوم به شکست است.

 در این اطلاعیه آمده است که هموطنان گرامی مقیم ترکیه و مسافران محترمی که به جمهوری ترکیه سفر نموده اند، لطفا تا اطلاع ثانونی از ترک محل اقامت و حضور در هرگونه تجمع خودداری و هشدارهای مقامات ذیربط امنیتی جمهوری ترکیه را مد نظر قرار دهند.

منبع: کجارو

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید