Performancing Metrics

حفاظت از سلامت و دارایی ها در بستر محیط زیست تحقق می یابد | اتاق خبر
کد خبر: 360113
تاریخ انتشار: 29 تیر 1395 - 03:09
رئیس همایش ملی محیط زیست گفت: پرداختن به محیط زیست به عنوان منشاء و بستر حفاظت از سلامت و ایمنی هنگامی تحقق می یابد که مفهوم یکپارچگی بین اجزای سه گانه بهداشت، ایمنی و محیط زیست محقق شود.

اتاق خبر: مجتبی اردستانی گفت: این همایش با تلاش بیش از یکصد نفر از صاحبنظران، متخصصان و دانش پژوهان حوزه محیط زیست و HSE تدارک دیده شد و امیدواریم بتوانیم آخرین یافته های علمی، تجربی و کاربردی در زمینه محیط زیست و HSE را در آن به اشتراک بگذاریم.

رئیس همایش ملی محیط زیست با رویکرد مدیریت یکپارچه و فراگیر HSE  اعلام کرد: این همایش با اهداف شش گانه خود در قالب ۹ محور کار خود را از ۶ ماه قبل با تشکیل جلسات شورای سیاستگذاری و کمیته های علمی شروع کرد.

وی ادامه داد: اقدامات حفاظت از سلامت و حفاظت از دارایی ها در بستر محیط زیست تحقق می یابد. پرداختن به محیط زیست به عنوان منشاء و بستر حفاظت از سلامت و ایمنی هنگامی تحقق می یابد که مفهوم یکپارچگی در بین اجزای سه گانه بهداشت، ایمنی و محیط زیست محقق شود.

رئیس همایش ملی محیط زیست گفت: ساختار کنونی مدلهای مدیریت محیط زیست همواره تاکید بر جامع بودن و یکپارچگی در مقوله محیط زیست دارد اما تحقق مدیریت یکپارچه محیط زیست و به دنبال آن مدیریت یکپارچه بهداشت، ایمنی و محیط زیست، مستلزم توجه به عناصری ۶ گانه است.

اردستانی این عناصر ۶ گانه را چنین برشمرد: نخستین مورد رویکرد سیستمی به مقوله بهداشت و محیط زیست و در نظر داشتن مفاهیم کارکرد و ساختار در سامانه بهداشت، ایمنی و محیط زیست به عنوان یک ضرورت.

وی ادامه داد: دوم، جامع نگری در مدیریت محیط زیست و بهداشت و ایمنی به منظور لحاظ کردن کلیه مولفه های اساسی در مدیریت HSE و عدم حذف هیچ یک از مولفه های موثر در مدیریت جامع HSE .

رئیس همایش ملی محیط زیست افزود: استفاده از رویکردهای تلفیقی به منظور لحاظ کردن اشتراکات اساسی در عناصر سه گانه مدیریت HSE به منظور به حداکثر رساندن عناصر مشترک در تصمیم گیری های HSE .

اردستانی در تشریح مورد چهارم گفت: استفاده از عنصر مقیاس در پرداختن به مدیریت یکپارچه محیط زیست در راستای در نظر داشتن بهداشت، ایمنی و محیط زیست به عنوان سه عنصر در مقیاس فردی، پیرامونی و کلان به منظور به حداکثر رساندن تلاش ها در زمینه حفاظت از خود (بهداشت)، حفاظت از دارایی ها (ایمنی) و حفاظت از محیط پیرامون خود (محیط زیست).

وی در توضیح عنصر پنجم گفت: استفاده از ابزارهای مشترک در ایمنی، بهداشت و محیط زیست به منظور مدیریت یکپارچهHSE شامل ابزارهای تحقق یکپارچگی است مانند تکنیک های شناسایی خطر و ارزیابی ریسک با لحاظ کردن ملاحظات بهداشتی، ایمنی و جنبه های زیست محیطی.

وی عنصر پایانی را استفاده از رویکردهای نوین مبتنی بر کاهش اثرپذیری سیستم های محیطی برای مدیریت محیط زیست و به تبع آن انسانی به عنوان عامل مرکزی در سیستم های محیطی و ایمنی به عنوان ابزار میسر کننده ادامه حیات انسان در سیستم های محیطی دانست.

رئیس همایش ملی محیط زیست در پایان ابراز امیدواری کرد که این همایش زمینه تحقق عناصر شش گانه یاد شده را با رویکرد علمی و مبتنی بر استفاده از نظرات و عقاید دانشمندان، اندیشمندان و صاحبنظران این حوزه فراهم سازد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید