Performancing Metrics

روسیه از المپیک ریو محروم نشد | اتاق خبر
کد خبر: 361292
تاریخ انتشار: 4 مرداد 1395 - 17:42
کمیته بین المللی المپیک تصمیم گرفت که کاروان روسیه را از المپیک ریو محروم نکند و تصمیم‌گیری در مورد حضور ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزش روسیه در المپیک را به فدراسیونهای جهانی واگذار کرد.

المپیک ریو 2016

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، روسیه به صورت کلی از المپیک ریو محروم نخواهد شد. کمیته بین المللی المپیک بعد از جلسه ای برای تصمیم گیری درباره ی دوپینگ گسترده و سیستماتیک در روسیه به این نتیجه رسید که این کشور را به صورت کامل از المپیک محروم نکند. 

کمیته بین المللی المپیک اعلام کرده است که فدراسیون های جهانی هر کدام وظیفه ی بررسی پاک بودن ورزشکاران روسیه را دارند و آنها باید اجازه ی ورود ورزشکاران روس را به المپیک صادر کنند. 

دو و میدانی روسیه پیش از این از سوی فدراسیون جهانی از المپیک محروم شده است زیرا دوپینگ گسترده در این رشته ی ورزشی در روسیه صورت گرفته است. 

بعد از انتشار گزارش هایی مبنی بر دولتی بودن دوپینگ در روسیه وادا از IOC درخواست کرده بود که روسیه را به صورت کامل محروم کند اما IOC بعد از یک هفته بررسی تصمیم گیری درباره ی حضور یا غیبت ورزشکاران روس در المپیک را بر عهده‌ی فدراسیون های جهانی گذاشت.

کمیته بین المللی المپیک قوانینی را برای ورود ورزشکاران روس به المپیک وضع کرده است که عبارتند از: 
١-کمیته بین المللی المپیک هیچ ورزشکار روسی را در المپیک نمی پذیرد مگر اینکه شرایط زیر را داشته باشد. 
٢- ورزشکار روس باید در موارد زیر رضایت کامل فدراسیون جهانی مربوطه را داشته باشد: 
- ورزشکاران روس باید کاملا طبق قوانین المپیک و آژانس ضد دوپینگ عمل کرده باشند
- نداشتن دوپینگ در تست های داخلی در آژانس ضد دوپینگ روسیه کافی نیست. 
- فدراسیون های بین المللی باید کاملا پیشینه ی ورزشکار را در تست های بین المللی بررسی کنند.
- فدراسیون های بین المللی باید توضیحاتی که در گزارش ها آمده بررسی کنند و برای این منظور از وادا نام ورزشکاران یا فدراسیون مربوطه را استعلام کنند. 
-فدراسیون های بین المللی باید قوانین خود در زمینه ی محرومیت کامل فدراسیون های جهانی را ارسال کنند. 

٣- کمیته المپیک روسیه نمی تواند ورزشکاران روسی که قبلا دوپینگ کرده اند را به المپیک بیاورد حتی اگر آن ورزشکار دوره ی محرومیت خود را سپری کرده باشد. 
٤- کمیته المپیک روسیه تنها میتواند به ورزشکارانی مجوز دهد که در موارد ٢ و ٣ رضایت فدراسیون جهانی را گرفته باشند و کارشناسان دادگاه عالی ورزش آن را تایید کرده باشند.
٥- در صورتی که ورزشکاری مجوز ورود به المپیک را دریافت کند کمیته بین المللی المپیک با همکاری وادا و فدراسیون جهانی تست های خارج از مسابقه از او خواهند گرفت. در صورتی که ورزشکاری در این برنامه شرکت نکند از المپیک خذف می شود.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید