Performancing Metrics

قرارداد ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی ایران امضا شد | اتاق خبر
کد خبر: 361438
تاریخ انتشار: 5 مرداد 1395 - 00:42
قرارداد ساخت بزرگترین نیروگاه برق خورشیدی ایران به ارزش تقریبی ۴۰ میلیون یورو با سرمایه گذارانی از ایتالیا و سوئیس امضا شد.

اتاق خبر: پس از امضای قرارداد ساخت چند نیروگاه برق خورشیدی بین ایران و آلمان، قرارداد ساخت بزرگترین نیروگاه برق خورشیدی ایران به ارزش تقریبی ۴۰ میلیون یورو با سرمایه گذارانی از ایتالیا و سوئیس امضا شد.

بر این اساس قرار است این نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت و توان تولید ۳۰ مگاوات در استان خراسان شمالی توسط سرمایه گذاران ایتالیایی و سوئیسی  طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی شود.

علیرضا صبوری در تشریح جزئیات امضای این قرارداد نیروگاه سازی، گفت: عملیات احداث این نیروگاه برق خورشیدی تا ۴ هفته اینده به طور رسمی آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام اینکه قرارداد ساخت این نیروگاه ۳۰ مگاواتی خورشیدی توسط سازمان انرژی های نو با سرمایه گذاران اروپایی امضا شد، اظهار داشت: از این رو زمین ۶۰ هکتاری در ضلع غربی کارخانه آلومینای جاجرم که در مجاورت پست ۴۰۰ کیلوولت این شهر قرار دارد، برای احداث پروژه در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان خراسان شمالی با اشاره به بخشنامه توانیر مبنی بر استفاده حداکثری سرمایه گذاران از تجهیزات و امکانات بومی، اظهار داشت: طرف سرمایه‌گذار به جز پنل‌ها و اینورترها، از تمامی ظرفیت‌های بومی برای احداث پروژه بهره‌برداری خواهد کرد.

وی افزوده شدن ۱۷ درصد به مبلغ تضمینی خرید برق از سرمایه گذاران را سیاست تشویقی برای این نوع همکاری عنوان کرد و یادآور شد: چنانچه دیگر سرمایه‌گذاران از ۱۰۰ درصد امکانات بومی استفاده کنند، تا ۳۰ درصد به مبالغ وعده داده شده خرید برق، افزوده خواهد شد.

صبوری همچنین به طرح توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در خراسان شمالی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: شرکت سرمایه‌گذار سوئیسی تا ۳۰۰ مگاوات احداث نیروگاه را در دستور کار دارد که به تدریج مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید