Performancing Metrics

زندگی 700 میلیون چینی تحت تاثیر گرمای بی سابقه قرار گرفت | اتاق خبر
کد خبر: 361960
تاریخ انتشار: 7 مرداد 1395 - 19:15
سازمان هواشناسی چین اعلام کرد که گرمای شدید تا بیش از 40 درجه سانتیگراد، زندگی نیمی از مردم این کشور را که تاکنون 19 کشته بر جای گذاشته، تحت تاثیر خود قرار داده و آنان را دچار مشکلات عدیده کرده است.

اتاق خبر: در سال جاری میلادی (2016) علاوه بر بیشتر نقاط جهان که سال گرمی را پشت سر می گذارند، بسیاری از مناطق و نواحی مختلف چین هم در حال تجربه کردن افزایش دمای بی سابقه هوا هستند.
سازمان هواشناسی چین در گزارشی در تارنمای خود اعلام کرد که گرمای شدیدی مناطق مرکزی و جنوبی این کشور را فرا گرفته و در بیشتر شهرهای این مناطق دمای هوا از مرز 40 درجه گذشته و در یک هفته گذشته به 50 درجه سانتیگراد نیز رسیده است.
در شهر پکن پایتخت چین نیز در طول یک ماه گذشته دمای هوا بین 33 تا 39 درجه سانتیگراد متغیر بود و با توام شدن هوا با رطوبت نزدیک به 80 تا 90 درصد، تنفس ساکنان شهر را با مشکل مواجه کرده است.
«وانگ جویان» یکی از مسئولان بیمارستان «چائو یانگ» شهر پکن اعلام کرد که آمار افرادی که گرما زده شده اند زیاد است و در صورت تداوم این وضعیت بر تعداد آنها افزوده خواهد شد.
وی همچنین به مردم این کلانشهر توصیه کرد که در صورت لزوم از ترددهای غیرضروری در سطح شهر و بیرون آمدن از منازل در ساعات اوج گرما پرهیز کنند.
در مناطق جنوبی چین نیز شرایط بحرانی تر گزارش شده و گرمای هوا در این مناطق که به دمای ذوب کننده معروف شده، با سیل های شدیدی همراه بوده که جان دهها نفر را نیز گرفته است.
افزایش دمای بی سابقه هوا در چین حتی باعث شده سازمان هواشناسی این کشور وضعیت هشدار نارنجی، دومین وضعیت اعلام خطر را برای نواحی مختلف کشور صادر کند.
تارنمای گلوبال تایمز چین نیز در گزارشی اعلام کرد که فقط 8 نفر در استان جیانگسو در شرق چین و 4 نفر نیز در استان «آن هویی» جان خود را از دست داده اند و دهها نفر نیز در مناطق مختلف به دلیل گرما زدگی راهی بیمارستان شده اند.
گزارش ها حاکی است که برخی از وسایل نقلیه بخصوص موتورسیکلت ها به دلیل گرمای شدید و ذوب شدن آسفالت ناگهان در زمین فرو رفته اند و راکبان آنها به شدت زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده اند.
گرما از سه روز پیش بخش وسیعی از منطقه خودمختار سین کیانگ در شمال غرب چین را که اصولا نقطه ای سردسیر محسوب می شود فرا گرفت و دمای هوا به 40 درجه سانتیگراد رسیده است.
سازمان هواشناسی چین اعلام کرده است که گرمای شدید هوا دستکم تا پایان ماه جاری میلادی در بیشتر نقاط چین ادامه خواهد یافت.
مراکز پزشکی و بهداشتی به مردم بخصوص کودکان و سالمندان و افراد بیمار توصیه کرده اند خود را با فعالیت های داخل خانه سرگرم کرده و حتی الامکان در ساعت ظهر از منزل خارج نشوند.

منبع: ایرنا

94104

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید