Performancing Metrics

کشورهای اسلامی در تدوین سندهای حقوق بشر نقش خود را ایفا کنند | اتاق خبر
کد خبر: 362672
تاریخ انتشار: 13 مرداد 1395 - 04:11
معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر گفت: با توجه به اینکه در گذشته در تنطیم سندهای حقوق بشری به کشورهای اسلامی توجه نشده، لازم است این جوامع با برگزاری نشست های تخصصی در تدوین سندهای حقوق بشر نقش خود را ایفا کنند.

اتاق خبر:کاظم غریب آبادی روز سه شنبه در همایش «تخصصی بین المللی حقوق بشر اسلامی» در قم با اشاره به اهمیت پرداختن به فلسفه حقوق بشر اسلامی افزود: حقوق بشر نوین پس از دو جنگ جهانی و بعد از کشته شدن میلیون ها تن توسط کشورهای غربی که خود عامل این جنایت ها بودند تدوین شد.
وی بیان کرد: کشورهای غربی پس از این وقایع به سمت تدوین حقوق بشر حرکت کردند، اما اجازه ندادند کشورهای اسلامی و در حال توسعه در تدوین سندهای حقوق بشری همچون اعلامیه جهانی حقوق بشر نقشی داشته باشند و سندهای حقوق بشری به صورت یک جانبه و بدون توجه به تفاوت های فرهنگی و اجتماعی ملت های مختلف تدوین شد.
وی با اشاره به اینکه کشورهای غربی اسناد حقوق بشر را بدون توجه به ساحت های مختلف انسانی و تنها بر مبنای خواسته های مادی تنظیم کردند، ادامه داد: این در حالی است که در حقوق بشر اسلامی به کرامت انسانی و خدا محوری توجه می شود.
دبیر همایش تخصصی بین المللی حقوق بشر اسلامی گفت: نگاه به انسان در اسلام با آنچه غربی ها مطرح می کنند متفاوت است، بنابراین لازم است اندیشمندان جهان اسلام با برگزاری نشست ها و همایش های تخصصی مبانی فلسفی حقوق بشر اسلامی را تدوین کنند.
غریب آبادی افزود: اگر حقوق بشر اسلامی به مرحله اجرا درآید می توان در مقابل ستم هایی که به مردم مسلمان منطقه هم چون یمن و بحرین وارد می شود مقابله کرد.
همایش یک روزه «تخصصی بین المللی حقوق بشر اسلامی» با حضور کارشناسان و صاحب نظران آشنا به مباحث حقوق بشر از ایران و سایر کشورهای جهان به منظور بررسی جایگاه حقوق بشر از منظر دین اسلام و تفاوت های آن با حقوق بشر غربی در سالن شهید عارف الحسینی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم در حال برگزاری است.
14 مردادماه روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید