Performancing Metrics

موفقیت سایپا در بازار خودروی عراق | اتاق خبر
کد خبر: 363439
تاریخ انتشار: 16 مرداد 1395 - 20:23
این مجموعه از فعالیت ها نتایج خود را در زمینه های مختلف نشان داده اند، که از جمله می توان به استمرار صادرات محصولات در بازار عراق اشاره کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از  اخبار خودرو ، فریدون احمدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خوشبختانه خودروسازان ایرانی به خصوص گروه خودروسازی سایپا در سال های اخیر توانسته اند، صادرات خوبی به کشور عراق داشته باشند و سهم قابل توجهی از بازار خودروی این کشور را در اختیار بگیرند، که از جمله شواهد این امر، سهم ۱۵۰ هزار دستگاهی محصولات سایپا در میان ۲۵۰ هزار دستگاه خودروی ایرانی صادر شده به کشور عراق، می باشد.

وی افزود: اخیرا قانونی در دولت عراق تصویب گردید که با افزایش تعرفه واردات قطعات خودرو باعث شده کلیه تولیدات داخلی عراق با دشواری مواجه گردند، با این حال محصولات ایرانی به خصوص پراید و تیبا با توجه به مزایای اقتصادی و رقابتی چون قیمت مناسب، مصرف سوخت پایین و شبکه گسترده فروش و خدمات پس از فروش، کماکان سهم بازار خود را حفظ نموده و مورد اقبال مشتریان عراقی می باشند.

 دکتر احمدی تصریح کرد: گروه خودروسازی سایپا، با بهره گیری از مزایای رقابتی محصولات خود موجبات اطمینان مشتریان عراقی از محصولات ارائه شده و همچنین ثبات و تداوم خدمات و قطعات و در نتیجه تضمین فروش محصولات را فراهم آورده است.

نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت : بر اساس گزارشات رسیده، با توجه به مقبولیت خودروهای سایپا در بازار عراق، ارزش فروش خودروهای کارکرده سایپا بالا بوده و از قابلیت نقدشوندگی بالایی برخوردارند، تا جایی که این خودروها علیرغم شرایط نابسامان امنیتی و اقتصادی عراق و همچنین مستقل از مباحث تبلیغاتی و بازارسازی، روند فروش خود را حفظ کرده اند. و انتظار می رود با تولید رقابتی و توجه ویژه به کیفیت و قیمت تمام شده و خدمات پس از فروش شرکت سایپا بتواند سهم قابل توجهی از بازار منطقه مخصوصا کشور عراق را به خود اختصاص دهد .

نظرات
ADS
ADS
پربازدید