Performancing Metrics

بر لزوم هماهنگی مدیریت شهری برای خروج نابسامان بنگاههای اقتصادی تاکید شد | اتاق خبر
کد خبر: 364167
تاریخ انتشار: 20 مرداد 1395 - 00:10
رئیس اتاق اصناف ایران در نشست نمایندگان اتاق های اصناف با مسولان اجرایی استان تهران بر لزوم هماهنگی مدیریت شهری برای خروج نابسامانی بنگاههای اقتصادی تاکید کرد.

اتاق خبر:  نشست تخصصی روسا و نمایندگان اتاق های اصناف استان تهران با معاون استانداری تهران، معاون سازمان امور مالیاتی استان و سازمان صنعت ، معدن و تجارت روز سه شنبه در اتاق اصناف ایران برگزار شد.

علی فاضلی در این نشست گفت: بزرگترین معضلی که اکنون شاهد آن هستیم، نبود تفاهم دست اندرکاران نظام شهری با نهادهای اقتصادی است که برخی مشکلات را برای اصناف به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: در شهر تهران و سایر شهرهای کشور هر روز شاهد بالا رفتن برج های تجاری هستیم که اقتصاد کشور به آن نیازی ندارد و ساخت این برج های تجاری تنها باعث افزایش بنگاههای تجاری و رکود کسب وکار خواهد شد. امروز شاهد حضور واحدهای فاقد پروانه کسب در مجتمع های تجاری جدید هستیم که نیازمند ساماندهی هستند.

رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص قاچاق گفت:  برای مبارزه با قاچاق کالا با تمام وجود ایستاده ایم و در این زمینه هیچکس به اندازه اصناف متضرر نمی‌شود و دولت نیز باید عزم را بر این بگذارد که با سرمنشاء قاچاق کالا مبازره کند و قاچاق از مبادی ورودی کنترل شود چون شبکه توزیع در این خصوص مقصر نیست.

وی افزود: امروز تعامل بسیار خوبی بین سازمان امور مالیاتی کشور و اتاق اصناف ایران برقرار است اما در توافق مالیاتی آنچه را که اصناف به دنبال آن بودند، محقق نشد و در ۹ سال گذشته اصناف در بخش مالیات با مشکلات عدیده ای روبه رو بوده اند که اکنون این مشکلات مرتفع نشده است.

فاضلی اظهار کرد: در اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که قبلا ابلاغ شده، مجموعه اصناف حذف شد و اکنون به دنبال اصلاح آن و بررسی های چارچوب های حقوقی آن هستیم.

در ادامه جلسه، کرمی معاون استاندار تهران در جمع روسای اتاق های اصناف تهران گفت: تمام روسای اتاق های اصناف عضو شورای اداری شهرستان ها تلقی می شوند و باید حضور فعالانه تری در شورا داشته باشند.

وی تصریح کرد: روسای اتاق های اصناف شهرستان ها عضو شورای اداری هستند و فرمانداری موظف است بین دستگاههای اجرایی  برای برگزاری جلسات هماهنگی را ایجاد کند تا روسای اتاق های اصناف بتوانند مشکلات و مسایل مربوط به حوزه خودشان را بیان کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید مسایل و مشکلات اصناف در فرمانداری ها مطرح شود تا برای آن راهکار در نظر گرفته شود ، افزود: در برخی از موارد و مشکلات مطرح شده از سوی روسای اتاق ها، شاهد آگاهی نداشتن برخی از مسئولان نسبت به قوانین هستیم و در هر جایی که قانون به درستی اجرا شده مشکلی نداشتیم.

کرمی با تاکید بر اینکه در برگزاری نمایشگاهای فصلی اتاق های اصناف باید مجوز صادر کنند، اظهار کرد: اینکه برخی از روسای اتاق اصناف اذعان می کنند که در شهرستان مربوطه هیچ گونه نقشی را در برگزاری نمایشگاه فصلی ندارند؛ نباید این گونه باشد بلکه در صورت ضرورت برگزاری نمایشگاه اتاق اصناف متولی برگزاری خواهد بود و مجوزهای صادر شده باید از سوی اتاق های اصناف باشد و در غیر این صورت تخلف صورت گرفته است.

وی در خصوص اهمیت مبارزه با قاچاق کالا افزود: بحث مبارزه با قاچاق کالا یک موضوع جدی است که باید با دقت نظر بیشتری مورد بررسی و آسیب شناسی قرار بگیرد و این مساله باید از مبادی ورودی کالا ریشه کن شود.

علی نژاد معاون مالیات سازمان امور مالیاتی تهران در ادامه جلسه با تاکید بر اهمیت نصب صندوق های مکانیزه افزود: مساله نصب صندوق های مکانیزه چندین بار بخشنامه شده و در این میان اصلا بحث جریمه صنوف مطرح نیست و تاکنون واحدهای فاقد صندوق های مکانیزه مشمول معافیت های مالیاتی شده اند و باید تلاش کنیم تا این طرح به صورت نهایی اجرایی شود چرا که به نفع خود صنوف است.

پرتو زاده در خصوص مصوبه هیات عالی نظارت مبنی بر ادغام اتحادیه ها گفت: در مصوبه ادغام اتحادیه هایی که که همگن و هم رسته هستند و از توان مالی کمتری برخوردار هستند و همچنین دچار تداخل صنفی هستند جزو طرح ادغام قرار می گیرند و این طرح بزودی اجرایی خواهد شد و مصوبه ادغام به نفع همه صنوف خواهد بود.

وی در خصوص ادغام اتحادیه فرش دست با فرش ماشینی اظهار کرد: قبلا انتخابات اتحادیه فرش با کارت عضویت برگزار می شد که اکنون مجوز حضور در انتخابات اتحادیه داشتن پروانه کسب است و اتحادیه ای که ادغام در آن صورت گرفته، موظف است تمام وظایف محول اتحادیه ادغام شده را نیز انجام دهد که بیمه هم نیز مشمول آن می شود.

پرتوزاده در خصوص مشکلات موجود در حوزه نان افزود: ۹۵ درصد مشکلاتی که در این حوزه مطرح است مربوط به وزارت جهاد کشاورزی می شود و باید یکسان سازی قیمت آرد و نان در سراسر کشور صورت بگیرد؛ در غیر این صورت شاهد رقابت و بالا رفتن کیفیت نان نخواهیم بود. در حال حاضر نانوا در کیفیت آرد خریداری شده دخالتی ندارد.

در ادامه جلسه رئیس مرکز اصناف و امور بازرگانان گفت: در تجربه سال های گذشته به این نتیجه رسیده ایم که اصناف قابلیت نرخ گذاری کالا را دارند و باید اجرای طرح نرخ گذاری به اصناف محول شود و کمیسیون های نظارت باید کالاهای سرمایه ای و ضروری را نرخ گذاری کنند و دامنه نرخ گذاری کمیسیون های نظارت محدودتر شود .

صادقی با تاکید بر اینکه در حوزه اصناف نیازمند اصلاح برخی از مقررات هستیم ، افزود: شورای اقتصاد باید وظیفه نرخ گذاری را سریعتر اجرایی کند و بازرسی از واحدهای عمده فروشی و خرده فروشی به اتاق اصناف محول شده است.

در این جلسه، طاهر محمدی رئیس اتاق اصناف شمیران گفت: اصناف با پرداخت مالیات مشکلی ندارند بلکه مشکل اصلی نبود عدالت مالیاتی است که در این حوزه وجود ندارد و آنچه که در توافق مالیاتی حاصل شد اجرایی نشده که این مساله تنها به ضرر صنوف است.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی تنها به دنبال اخذ مالیات از صنوف است چرا که دریافت مالیات از اصناف سهل الوصول است بلکه این سازمان باید از مودیانی که فرار مالیاتی دارند، مالیات اخذ کند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران در این جلسه گفت: دریافت مالیات برای آبادانی کشور است و توافق مالیاتی رضایت همه صنوف حاصل شد اما در مرحله اجرا نه ، در پای عمل شاهد تخلف ممیزین مالیاتی هستیم که به دنبال اخذ مالیات بیشتر از صنوف هستند و ممیزین احساس می کنند که اصناف حتما باید نسبت به سال گذشته مالیات بیشتری را بپردازند.

راسی تصریح کرد: در بحث مالیات باید نگاه ها اصلاح شود و در حال حاضر شاهد ممیز سالاری در کشور هستیم چرا که توافقات اجرایی شده عملیاتی نمی شود چون اصناف نسبت به این موضوع راضی نیستند.

وی با تاکید بر اینکه اصناف مردمی ترین نهاد در کشور هستند، افزود: اصناف تاکنون بیشترین خدمت را به مردم و دولت داشته اند و توقع اصناف این است که سازمان امورمالیاتی باید  پشت اصناف باشد و نسبت به توافق های مالیاتی رقم خورده پایبند باشد.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران و مشاور امور مالیاتی استان تهران با تشکر از هماهنگی به وجود آمده بین سازمان امور مالیاتی کشور و اتاق اصناف گفت: در توافق مالیاتی که حاصل شد متاسفانه رضایت اصناف جلب نشد و حق و حقوق اصناف ادا نشد .  تعهداتی که با سازمان امور مالیاتی داشتیم در عمل اجرایی نشد و این اعتماد باید بین اصتاف و سازمان امور مالیاتی وجود داشته باشد و نباید به گونه ای عمل کرد که این اعتماد از بین برود.

ابراهیم درستی تاکید کرد اگر سازمان امور مالیاتی نسبت به تعهدات خود پایبند نباشد، اصناف با مشکل بزرگی مواجه خواهند شد و در حال حاضر اصناف با رکود مواجه هستند و پرداخت مالیات های سنگین کمرشکن خواهد بود .

وی در ادامه گفت : مخالفتی برای اجرای مبارزه با قاچاق کالا وجود ندارد و اصناف نیز استقبال خواهند کرد بلکه در اجرای این طرح باید نیروهای حاکمیتی همراه و همگام با اصناف باشند.

منبع: اتاق اصناف

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید