Performancing Metrics

زلال ترین دریاچه ها و رودخانه های دنیا | اتاق خبر
کد خبر: 364486
تاریخ انتشار: 21 مرداد 1395 - 14:17
حتما برای شما هم پیش آمده که با امید فراوان به کنار دریا یا دریاچه‌ای می‌روید و دلتان می‌خواهد شنا در یک آب کاملا زلال و سواحل شنی را تجربه کنید، اما با چیزی که مواجه می‌شوید اصلا دوست‌داشتنی نیست. آب کدر و سواحل کثیف که نشان از حضور انسان دارد.

اتاق خبر: شنا در آب زلال مزه و لذت دیگری دارد. اینکه بتوانید هنگام حرکت در آب زیر پاهایتان را به وضوح ببینید تجربه‌ای بی نظیر است که در آب‌های مناطق زیر آن را با تمام وجودتان حس خواهید کرد. حتی اگر امکان شنا هم وجود نداشته باشد، همین‌ که روی قایقی بنشینید و روی این آب‌ها حرکت کنید، لذت وصف‌نشدنی نصیبتان خواهد شد.

دریاچه‌ی فوزینه، ایتالیا

دریاچه‌ی فوزینه، ایتالیا

این دو دریاچه‌ی زیبا با آب‌های زلال حدود یک و نیم کیلومتر از مرز ایتالیا با اسلوونی فاصله دارند و بزرگی هر دوی آن‌ها است که توریست‌های فراوانی را به این منطقه می‌کشاند. آب این جا عموما سرد است و شنا را برای همه ممکن نمی‌کند اما می‌توان به این منطقه رفت و امیدوار بود که قایق پارویی کرایه کرد، دل به آب زد و به تماشای حیات زیر آن نشست.

رودخانه‌ی پراتا، برزیل

رودخانه‌ی پراتا، برزیل

به دلیل انباشتگی زیاد سنگ آهک در کف این رودخانه، عمل فیلتر آب به خوبی انجام می‌شود و پراتا یکی از زلال‌ترین آب‌های دنیا را درون خود دارد. این آب به غواصان امکان می‌دهد که هنگام شنا به خوبی و با وضوح کامل درخشش ماهی‌های دورادوس و پیراپوتانگا را ببینند.

دره‌ی جیوژایگو، چین

دره‌ی جیوژایگو، چین

یک افسانه‌ی قدیمی وجود دارد که طبق آن گفته می‌شود ۱۰۸ دریاچه‌ی دره‌ی جیوژایگو از افتادن آینه‌ی الهه‌ای بوده که عشقش آن را به او هدیه داده بوده و پس از افتادن به ۱۰۸ تکه تبدیل شده است و این تکه‌ها دریاچه‌ها را پدید آورده‌اند. در میان این دریاچه‌ها دو برکه‌ی پنج رنگ و پنج گل جز بهترین‌ها هستند و آب آن‌ها هم بسیار زلال است. البته رنگ‌های این برکه‌ها قطعا از ۵ تا بیشتر بوده و بیشتر شبیه به یک جعبه‌ی مداد رنگی با ۱۲۸ رنگ است.

اگزوما، باهاماس

اگزوما، باهاماس

تمام ۳۶۰ جزیره‌ی باهاماس با آب‌های بسیار زلال احاطه شده‌اند. فرقی نمی‌کند در بیگ مِیجر کِی با خوک‌های وحشی این منطقه شنا کنید یا اینکه در ساحل تراپیک آو کَنسر به موج‌سواری بپردازید، دما، شفافیت و رنگ آب واقعا کم‌نظیر و قابل توجه است.

زامامی، ژاپن

زامامی، ژاپن

در دهه‌های پس از جنگ جهانی دوم، زامامی به دلیل آب بسیار زلال و عالی‌اش شهرت زیادی پیدا کرد. توریست‌ها به اینجا می‌آیند که کنار ماهی‌ها و تپه‌های مرجانی غواصی و شنا کنند. مردم بعلاوه برای تماشای نهنگ‌های کوهان‌دار در بهار و تابستان سری به زامامی می‌زنند. صنعت توریسم در این منطقه بسیار فعال است و ۹۲% از ساکنین اینجا در مشاغل مرتبط به توریسم فعالیت می‌کنند.

خِوار، کرواسی

خِوار، کرواسی

در میان تمام سواحل سطح بالای نواحی ساحلی دالواسی، سواحل جزیره‌ی خوار سطح منحصر بفرد خود را دارند. شفافیت آب اینجا به اندازه‌ی استخر یک هتل سطح بالا است. نکته‌ی جالب توجه دیگر درباره‌ی خوار آفتاب ۲۷۰۰ ساعتی آن در طول سال است و این میزان بیشتر از دیگر جزایر کرواسی است.

کولانتا، تایلند

کولانتا، تایلند

جزیره‌ی کولانتا که در دریای آندامان قرار گرفته است، سواحل بسیار زیبا و آب زلالی در مناطق کم عمقش دارد اما جاذبه‌ی مهم‌تر این جزیره آب‌های عمیق آن است، جایی که به غواصان امکان می‌دهد صخره‌های مرجانی پر پیچ و تاب، ماهی‌های رنگارنگ و غارهای زیر آبی را به وضوح و از نزدیک ببینند.

لفکادا، یونان

لفکادا، یونان

سواحل لفکادا جز بهترین‌های یونان هستند، به ویژه آن‌هایی که در سواحل غربی و رو به دریای یونان قرار گرفته‌اند. برخی از این سواحل با سنگ ریزه پوشیده شده‌اند و برخی دیگر شنی هستند اما چیزی که در همه‌ی آن‌ها مشترک بوده آب فیروزه‌ای، خنک و زلال آن‌ها است. قدم زدن در این آب‌ها بدون کفش یا دمپایی هم با خیال راحت امکان‌پذیر بوده و نیازی نیست نگران پا گذاشتن روی چیزی باشید که برایتان ناخوشایند است.

دریاچه‌ی آبی، نیوزلند

دریاچه‌ی آبی، نیوزلند

با عمق تقریبی ۸۰ متری شفافیت و زلالی آب، دریاچه‌ی آبی رسما زلال‌ترین و شفاف‌ترین دریاچه در دنیا است. افراد به دلیل اینکه این دریاچه برای مائوری‌ها مقدس به شمار می‌رود اجازه‌ی ورود به آن و شنا کردن را ندارند. پس تنها راهی که می‌توان از زلالی آب لذت برد از ساحل یا پرواز بر فراز دریاچه است.

دره‌ی پنج دریاچه، لهستان

دره‌ی پنج دریاچه، لهستان

 این دریاچه‌های کوهستانی در امتداد مرز لهستان و اسلوکی واقع شده‌اند و آب آن‌ها بسیار شفاف و نیلگون است. بزرگ‌ترین آن‌ها چشم دریا است و در میان گردشگران به دلیل صعود به کوه‌های تاترا شهرت بیشتری دارد. جالب است بدانید که این دریاچه از سوی وال استریت ژورنال به عنوان یکی از زیباترین دریاچه‌های دنیا انتخاب شده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید