Performancing Metrics

سهم ناچیز تعاونی ها در اقتصاد کشور | اتاق خبر
کد خبر: 364761
تاریخ انتشار: 23 مرداد 1395 - 18:47
حمدالله رستمی مدیر کل دفتر آموزش وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد
در عمل سهم تعاونی ها در اقتصاد کشور بسیار پایین است و در حال حاضر سهم این بخش 5 تا 7 درصد در اقتصاد کشور است.

اتاق خبر: مدیر کل دفتر آموزش، تحقیقات و ترویج تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف کنونی تعاونی های کشور را در برنامه ششم توسعه و اقتصاد کشور رسیدن به سهم 25 درصدی در اقتصاد کشور دانست.

حمد الله رستمی مدیر کل دفتر آموزش، تحقیقات و ترویج تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت و گویی که با اتاق خبر داشت با اشاره به نقش تعاونی ها در اقتصاد کشور گفت: متاسفانه آنچه که قانون در مورد وضعیت تعاونی ها در قانون پیشبینی شده بود در مرحله اجرا موفق نشد و در حال حاضر سهم تعاونی ها 5 تا 7 درصد در اقتصاد کشور است.

رستمی با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: با این حال با تسهیلاتی که در برنامه ششم توسعه برای بخش تعاون در نظر گرفته شده است می توان انتظار داشت که این بخش بتواند چایگاه خود را در اقتصاد کشور بیش از پیش محکم تر کند.

مدیر کل دفتر آموزش، تحقیقات و ترویج تعاونی ها، در مورد برپایی نمایشگاه های تعاونی در کشور اظهار کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه ها عرضه توانمندی های تولید کنندگان و ایجاد ارتباط بین تعاونی ها و مشتریان است.

وی نقش برجام را در رشد و توسعه تعاونی ها مثبت ارزیابی کرد و افزود: وقتی فضای کسب و کار بهبود پیدا کند این امر تاثیر خود را در مورد تعاونی ها خواهد گذشت و مشکلات و محدودیت های گذشته که برای تعاونی ها وجود داشت کمتر خواهد شد.

رستمی در مورد امکان حضور سرمایه گذاران خارجی در تعاونی ها و جذب سرمایه های خارجی گفت: به طور کلی تعاونی ها، تشکل های عضو محور هستند و حیات آنها وابسته به سرمایه های اعضا است. قانون منعی در مورد جذب سرمایه های خارجی وضع نکرده است و بخش تعاون فرصت های سرمایه گذاری مختلف و متنوعی را به شرکت های خارجی معرفی کرده است. با این در حال حاضر در مرحله معرفی و ایجاد تفاهم نامه با این شرکت ها به سر می بریم. اما می توان امیدوار بود که بخش تعاونی بتواند رشد و توسعه بیشتری نسبت به سال های قبل داشته باشد.

94105 ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید