Performancing Metrics

بازار داغ مدارس فوتبال غیرمجاز درمازندران | اتاق خبر
کد خبر: 365088
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1395 - 07:21
رئیس هیات فوتبال مازندران گفت که حدود 150 مدرسه فوتبالی غیر مجاز در این استان فعالیت دارند.

اتاق خبر:غلامرضا بهروان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تعداد مدارس فوتبال غیرمجازی که در این استان فعالیت دارند، بیشتر از مدارس مجاز است.
وی تعداد مدارس فوتبال این استان را حدود 200 مدرسه اعلام کرد و گفت که 75 درصد از این مدارس فاقد مجوز قانونی هستند.
بهروان وجود دستگاههای متعدد برای صدور مجوز را از علت اصلی فعالیت مدارس فوتبال غیر مجاز اعلام کرد.
وی گفت : علاوه بر دریافت هزینه های بالا و نبود نظارت بر فعالیت ، دانش آموزانی هم که در این مدارس به دنبال یاد گرفتن فوتبال هستند به خاطر منع قانونی ، نمی توانند در آزمایش های استعدادیابی و ارتقاء شرکت کنند.
رئیس هیات فوتبال مازندران گفت که برخی از مدارس غیرمجاز فوتبال این خطه شمال کشور با نام باشگاه های معتبر ملی فعالیت می کنند ، بدون اینکه هیچ مجوزی از این باشگاهها داشته باشند و یا این که باشگاهها از کارکردشان مطلع باشند.
** قرارگیری مدارس فوتبال زیر نظر باشگاهها
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت که براساس دستورالعمل جدید ، فدراسیون فوتبال به دنبال ساماندهی مدارس فوتبال است.
بهروان افزود : باشگاهها طبق این دستورالعمل موظف به ایجاد آکادمی فوتبال می شوند و مدارس فوتبال نیز زیر نظر این آکادمی ها فعالیت می کنند.
در مازندران بیش از 10 باشگاه فوتبال در رده های دسته اول ، دسته دوم و سوم مردان و زنان فعالیت دارند و 2 باشگاه خونه به خونه و نساجی مازندران هم از این استان در لیگ دسته اول حضور دارند.
براساس آمار ، مازندران با داشتن بیش از 70 فوتبالیست در لیگ دسته اول و برتر ایران، از بین 31 استان کشور بیشترین بازیکن را در لیگ های معتبر کشور داراست.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید