Performancing Metrics

سوغات چین | اتاق خبر
کد خبر: 365161
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1395 - 14:45
سوغات چین همچون وسعت این کشور گستردگی و تنوع بسیاری دارد. چای چین، ابریشم چین، چاپستیک، یادگاری مائو، جواهرات چینی و بسیاری دیگر از سوغات‌هایی هستند که می‌توان آنها را از شهرهایی همچون پکن، شانگهای و گوانگجو به‌سادگی تهیه کرد.

چای چین

سوغات چین

چون چای نقش بزرگی در زندگی روزمره ایفا می‌کند (از چای دم‌کرده‌ در فلاکس‌های محل کار گرفته تا جشن‌های درجه‌یک چای با چای مخصوص)، کیفیت چای در مغازه‌های مختلف نیز باهم متفاوت است. اگر به دنبال چای معمولی که مردم روزانه می‌نوشند، هستید، خواروبارفروشی‌ها و سوپرمارکت‌ها را امتحان کنید. در بسیاری از سوپرمارکت‌ها حتی می‌توانید انواع مختلف چای را برحسب گرم بخرید.

سوغات چین

اگر در شهرهای بزرگ‌تر هستید، برای خرید چای‌های مخصوص یا دیگر محصولات مربوط به چای نظیر قوری، فنجان و ست کامل موردنیاز برای مراسم چای در خانه‌ی خود، به بازارهای چای سر بزنید (میلاندائو در پکن، شهر چای تیانشان در شانگهای، یا بازار چای ووکوییشی در چنگدو). اغلب مغازه‌ها طیف گسترده‌ای از طرح‌ها برای تمام سلایق را دارند.

ابریشم چین

سوغات چین

اقلام ابریشمی که شاید یکی از پرطرفدارترین محصولات برای سوغاتی‌بردن برای اقوام خانم باشد، از قدیم محبوب بوده‌اند. لباس‌های ابریشمی زیبا ممکن است خیلی گران باشند و این به کیفیت آن‌ها بستگی دارد. همین مسئله در مورد مجموعه‌ی خواب نیز صادق است اما اقلام کوچک‌تر نظیر روبالشی، کیف و لوازم جانبی قیمت مناسب‌تری دارند و در مناطق گردشگری به‌راحتی در دسترس هستند.

چوب غذاخوری (چاپستیک) چین

سوغات چین

اگر قصد دارید مهارت خود در غذاخوری با چاپستیک را به خانه ببرید، باید از اینجا چاپستیک بخرید. پیدا کردن این چوب‌ها آسان است چون مغازه‌های سراسر کشور، جعبه‌های زیبای چاپستیک را می‌فروشند، و فرقی هم نمی‌کند که به دنبال فقط یک جفت باشید یا ده جفت مشابه. اگر هنوز به مهارت‌های خود در خوردن غذا با چاپستیک مطمئن نیستید، گاهی می‌توانید چوب‌های متصل به هم را نیز پیدا کنید.

سوغات چین

در بسیاری از مغازه‌ها می‌توانید کاسه و گیره‌ی چاپستیک مشابه آن را بخرید که هدیه‌ی فوق‌العاده‌ای است و اندکی خصیصه‌ی چینی را به آشپزخانه‌ شما می‌افزاید.

میناکاری خانه‌خانه چین

سوغات چین

محصولات میناکاری از مدت‌ها پیش در چین متداول شدند و در سراسر کشور طرفدار دارند. گلدان، تسبیح، جواهرات (خصوصاً دستبند)، بشقاب، جواهرات ارزان‌قیمت دیگر در طول سفر به راحتی در دسترس هستند. همه‌ی آن‌ها کیفیت یکسانی ندارند، و به هنگام معامله حتما این مسئله را به خاطر داشته باشید.

سوغات چین

گره‌ی چینی 

سوغات چین

هنر گره‌ی چینی، هنری باستانی است که آثار زیبایی خلق می‌کند. فرقی نمی‌کند که به دنبال چیزی کوچک مانند جاکلیدی باشید یا چیزی بزرگ‌تر برای آویزان کردن در منزلتان، این گره‌ها شکل‌ها و اندازه‌های مختلف دارند. معمولاً قرمز هستند اما همیشه تنوع نیز وجود دارد. این گره‌ها را در تمام فروشگاه‌های جاذبه‌های گردشگری پیدا خواهید کرد یا می‌توانید آن‌ها را از فروشندگان کنار جاده بخرید.

اگر برای گروه زیادی از دوستان نیز قصد خرید دارید، این هدایای کوچک بسیار عالی هستند.

 

خوش‌نویسی چینی

سوغات چین

خوش‌نویسی چینی هنری است که در سراسر جهان شهرت دارد و این آثار هنری ظریف را می‌توان به دیوار نصب کرد، و تفاوتی هم نمی‌کند که چه اندازه‌ای داشته باشند. خوش‌نویسی روی بادبزن، سفال یا لباس نیز انجام می‌شود.

سبک‌های بسیار مختلفی وجود دارد (خط مهری، خط شکسته، خط پیوسته، خط اداری و خط رسمی نمونه‌هایی از خطوط اصلی هستند) و حتی می‌توانید نام چینی خود را به‌عنوان سوغاتی با خود به خانه ببرید (از راهنمای سفر خود بپرسید که نام شما به چینی چیست)

 

ماسک‌ها و نقاب چینی

سوغات چین

اپرا بخش بزرگی از تفریحات چینی است و ماسک‌ها بخش مهمی از کل این نمایش هستند، خصوصاً در اپرای پکن. برای این‌که بخشی از این نمایش را با خود به خانه ببرید، یا اگر فکر می‌کنید که ماسک‌ها دیوار خالی خانه‌ی شما را کامل می‌کنند، به مغازه‌های سوغاتی سری بزنید.

این ماسک‌ها با توجه به سلیقه‌ی شما، در اندازه‌ها و ترکیب‌های رنگی مختلف موجود هستند.

یادگاری‌های مائو در  چین

سوغات چین

یادگاری‌های مائو تجارت بزرگی در چین است، و شما اقلامی نظیر کتاب قرمز کوچک، ساعت، پوسترهای تبلیغاتی (واقعی و کپی)، کتب مدرسه از زمان مائو و موارد دیگر را پیدا می‌کنید.

سوغات چین

گرچه اغلب این اقلام را می‌توان در جای دیگر نیز پیدا کرد، اما اگر به دنبال اقلام خوب هستید، مغازه‌های خوب زیادی در بازار پانجیایوان (Panjiayuan) پکن وجود دارند و شما می‌توانید اقلام واقعی را در مرکز هنری پوستر تبلیغاتی شانگهای پیدا کنید که برحسب تصادف راه خوبی برای سپری‌کردن بعدازظهر یا صبح در شانگهای است.

عینک و لنز تماسی چینی

سوغات چین

عینک و لنز تماسی در چین بسیار ارزان‌تر است، به همین خاطر خرید و جمع‌کردن این عینک‌ها در اینجا ارزشش را دارد، خصوصاً اگر دوست دارید که تعداد زیادی طرح عینک شیک داشته باشید. عینک در عینک‌فروشی‌های سراسر شهر کیفیت خوبی دارد، اما انتظار نداشته باشید که برندها واقعی باشند. یک جفت عینک (غیر برند) با توجه به کیفیت، قدرت لنز، و مهارت‌های چانه‌زنی شما، بین ۲۰۰ و ۴۰۰ یوان هزینه دارد. در پکن بازار ویژه‌ی عینک در نزدیکی بازار عتیقه‌جات پانجیایوان وجود دارد. بزرگ‌ترین بازار در شانگهای در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن است.

 بیجینگ گلاسِز سیتی (Beijing Glasses City)، ۴۳ هواوی بیلی (Huawei Beili)، پانجیایوان، دونگسان‌هوان نانلو (Dongsanhuan Nanlu)، ناحیه‌ی چائویانگ، پکن

بازار عینک ۳ Ye Optical شانگهای، میدان Train Plaza South شانگهای، ۴ - ۵F، ۳۶۰ Meiyuan Lu، ناحیه‌ی ژابی Zhabei، شانگهای

بدلیجات و جواهر چین

سوغات چین

چین مکان بسیار مناسبی برای خرید بدلیجات و جواهر است، و قطعاً مکان برای خرید این اقلام کم نیست. اغلب بازارها و جاذبه‌های گردشگری، مغازه‌هایی دارند که هر چیزی از دستبند و گردنبند گرفته تا حلقه و بدلیجات و جواهرات یشمی را می‌فروشند. حتما به خاطر داشته باشید که اغلب جواهرات بدلی که در بازارها یا نقاط گردشگری خریده می‌شوند، نقره یا یشم واقعی نیستند و کیفیت آن‌ها اصلاً خوب نیست. بااین‌حال اگر خوب چانه‌ بزنید، ارزشش را دارد.

خیاطی و لباس چین

سوغات چین

خیاط و لباس در چین بسیار ارزان هستند اما حتما باید بدانید که چه کار می‌خواهید بکنید. تنها در صورتی که می‌دانید چه پارچه‌ای می‌خواهید، و نمونه‌ای از آنچه می‌خواهید را کپی گرفته‌اید، یا ایده‌ای در ذهنتان دارید که می‌توانید آن را روی کاغذ بیاورید، سفارش دوخت لباس بدهید. اگر به دنبال لباس ابریشمی هستید، ابتدا این مقاله در مورد نحوه‌ی شناخت ابریشم باکیفیت را بخوانید. تعداد زیادی از افراد سفارش لباس مجلس رقص دانشکده یا لباس شب مجلس رقص را حین حضورشان در چین می‌دهد چون بسیار ارزان‌تر از کشور خودشان تمام می‌شود. اگر دنبال لباس کیمونو به سبک چینی هستید، این سوغاتی خوبی است.

اجناس چرمی چین

سوغات چین

اجناس چرمی نیز ممکن است در چین قیمت خوبی داشته باشند. بسیاری از بازارها کیف و کمربند چرمی را به قیمتی بسیار ارزان‌تر از کشور خود گردشگران می‌فروشند. در مورد کیف‌دستی‌های چرمی که در دکه‌های بازارها به فروش می‌رسند، انتظار قیمتی بین ۵۰۰ - ۲۰۰ یوان را داشته باشید و کمربندها هم بین ۱۰۰ و ۲۰۰ یوان هستند. بسیاری از فروشنده‌ها برای پی‌بردن به واقعی‌بودن چرم‌ها از فندک استفاده می‌کنند تا به شما ثابت کنند که کیف، کیف پول و کمربند در صورت قرارگرفتن در معرض آتش، ذوب نمی‌شوند. اطمینان حاصل کنید که آن کیف ویژه را بخرید، و نه کیف جدید از قبل بسته‌بندی‌شده را که ممکن است کیفیت متفاوتی داشته باشد. قبل از خرید از درست کارکردن زیپ اطمینان حاصل کنید. در پکن و شانگهای، بازارهای بزرگ اجناس زیادی دارند که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. در گوانگژو، بازار چرم سانیوانلی (Sanyuanli) را امتحان کنید.

مون‌کیک کانتونی (Cantonese mooncakes) چین

سوغات چین

مون‌کیک کانتونی یکی از شیرینی‌های معروف شهر گوانجو است که به بافت نازک و ظاهری زیبا و ظریف شهرت دارد. این مون‌کیک‌ها در دو نوع شیرین و شور تهیه می‌شوند که شما می‌توانید با توجه به ذائقه خود یکی را انتخاب کنید. بهترین مون‌کیک‌های شهر گوانجو را می توانید در یکی از رستوران‌های Lianxianglou, Tao Tao Ju, Likoufu پیدا کنید.

قلاب‌دوزی‌های گوانجویی چین

سوغات چین

در زمینه هنر قلاب‌دوزی در میان چهار شهر معروف کشور چین یعنی Suzhou، Hunan، Sichuan و Guangzhou قلاب‌دوزی شهر گوانجو مقام نخست را دارد. صنایع‌دستی این شهر از نظر ظرافت، طراحی و تضاد و هماهنگی رنگ‌ها شهرت زیادی دارند و از این هنر ظریف و زیبا در تهیه لباس‌های محلی، لحاف، شال و ... استفاده می‌شود.

منبت‌کاری، یکی از سوغات شهر گوانجو چین

هنر منبت‌کاری شهر گوانجو به ظرافت و طراحی استادانه مشهور است. این هنر را به دو دسته؛ نمای ساختمانی و منبت‌کاری مبلمان تقسیم می‌کنند. هنرمندانه‌ترین مجسمه‌های به کار رفته در ستون‌ها، درب‌ها، پنجره‌ها و ... از چوب تراشیده شده‌اند. موزه هنرهای مردمی Guangdong در معبد اجدادی چن یکی از نمونه‌های بارز استفاده از این هنر اصیل و زیباست.

 

ظروف چینی

ظروف چینی شهر گوانجو که به چینی طلایی مشهورند، با داشتن نقاشی‌های ظریف یکی از مشهورترین، نفیس‌ترین و رنگارنگ‌ترین ظروف چینی هستند. این ظروف را می‌توان به دو دسته؛ ظروف هنری (مخصوص ویترین و دکور خانه‌ها) و چینی دم‌دستی تقسیم‌بندی نمود. نقطه مشترک این دو دسته، حضور پررنگ عناصر سنتی و عجیب چینی در این ظروف است که آن‌ها را به یکی از محبوب‌ترین ظروف نه‌تنها در کشور چین، که در آمریکا و اروپا نیز تبدیل کرده است.

مراکز خرید سوغات شهر گوانجو

سوغات چین

خیابان Shangxiajiu شهر گوانجو

خیابان Shangxiajiu یکی از پر رفت و آمدترین خیابان‌های منطقه Liwan شهر گوانجو است. انواع کیف، کفش، لباس و خوراکی‌های خوشمزه و اصیل کانتونی را می‌توانید با پایین‌ترین قیمت در این خیابان تهیه نمایید. پس جای تعجبی نیست که در این خیابان همیشه و به‌خصوص هنگام تعطیلات جای سوزن انداختن نیست!

خیابان تجاری Zhuangyuan Fang

خیابان Zhuangyuan Fang در واقع یک کوچه ۲۰۰ متری است که با تاریخچه‌ای ۷۰۰ ساله، هر بیننده‌ای را انگشت به دهان می‌کند. چیزی که جوانان را به این خیابان جذب می‌کند تضاد این خیابان با محیط اطراف آن است. خیابانی جدید در دل ساختمان‌های بسیار قدیمی که مرکز به‌روزترین لباس‌ها و زیورآلات شیک جهان است که با مواد اولیه ساده و پیش پا افتاده ساخته شده و به قیمت پایینی به فروش می‌رسند.

خیابان Jiangnan مرکز تخصصی خرید لباس عروس گوانجو

خیابان Jiangnan که به‌طور انحصاری به لباس عروس اختصاص داده شده، توجه بسیاری از کشورهای خارجی از جمله توزیع کنندگان تایوانی، هنگ کنگ و سایر کشورهای نزدیک به چین را به خود جلب کرده است. فروشگاه‌های این خیابان همگی مختص لباس عروس هستند اما در هر مغازه کیفیت، قیمت و مدل‌های مختلفی را خواهید دید و مطمئن خواهید بود که دست خالی از این خیابان بیرون نخواهید رفت.

خیابان Wende

خیابان Wende در منطقه Liwan قرار دارد. این خیابان که به "گالری هنری گوانجو" شهرت دارد، به‌صورت انحصاری به آثار هنری کشور چین اختصاص داده شده است. این خیابان با انواع عتیقه‌جات، آثار خطاطی و نقاشی مختلف آراسته شده است. اگر به فرهنگ کشور چین علاقه‌مند هستید بازدید از این خیابان زیبا را فراموش نکنید.

 

 

سوغات چین

مرکز خرید تیمال گوانجو (tee mall)

این مرکز خرید که مرکز خرید شماره یک گوانجو به شمار می‌رود از معماری منحصر به فرد و جذابی برخوردار است و دارای ۴ ورودی، ۹۲ آسانسور و ۱۱۰۰۰ دستگاه تصفیه هوا بوده، یک سن به مساحت ۳۰۰۰ متر در طبقه اول آن قرار دارد که مخصوص اجرای موسیقی زنده است و با باغچه‌هایی پر گل تزیین گشته. مرکز خرید تیمال مهم‌ترین مرکز خرید شهر محسوب می‌شود و علاوه بر برندهای معتبر اروپایی انواع کالاهای مرغوب و متنوع چینی که شامل البسه، کیف و کفش، لوازم آرایشی، ورزشی، وسایل صوتی و تصویری، لوازم‌خانگی و غیره می‌شود را به خریداران عرضه می‌کند. در کنار بوتیک‌ها و فروشگاه‌های لوکس این مرکز، تعدادی رستوران و کافی‌شاپ و یک مجموعه تفریحی نیز در نظر گرفته شده که در برگیرنده سالن زیبایی، ماساژ، داروخانه، استخر، زمین بسکتبال، زمین تنیس، بازی‌های کامپیوتری، نمایشگاه و بخت آزمایی و... می‌شود.

مراکز خرید سوغات در پکن

بازار پن جیا یوان پکن (pan jia yuan)

سوغات چین

این بازار که در طرف غرب خیابان پن جیااویان چیائو شهر پکن واقع شده، به‌عنوان بازار مادر صنایع‌دستی در کل شهر شناخته می‌شود. گردشگران بسیاری از سراسر جهان به دلیل فروش عتیقه‌جات و لوازم آنتیکی که مربوط به امپراطوری‌های مختلف چین بوده‌اند راهی این بازار سنتی و دیدنی شده و از آن استقبال می‌کنند. سایر کالاهای این بازار توریستی و هنری شامل: انواع ظروف چینی، لوازم چوبی، زیور آلات سنتی و زیبای چینی و سنگ‌های قیمتی و... است. فروش همین کالاهای خاص و متمایز سبب شده تا این بازار به یکی از جذابیت‌های دیدنی شهر پکن مبدل شود.

بازار هونگ چیائو پکن (hongqio)

بازار هونگ چیائو در خیابان هونگ چیائو و نزدیک به معبد بهشت واقع شده و دارای موقعیت مرکزی در شهر پکن است. این مرکز خرید شامل پنج طبقه است. نام دیگر این مرکز خرید در گذشته بازار مروارید بوده و آن به این علت است که سه طبقه از آن به فروش انواع مرواریدهای اصل و پرورشی در اندازه، رنگ، مرغوبیت و قیمت‌های متفاوت پرداخته می‌شود. از این مرواریدهای با ارزش در تهیه جواهرات و زیورآلات استفاده می‌شود که هم به‌تنهایی، رشته‌ای و یا به‌صورت ترکیبی به خریداران ارائه می‌شود. اما در سایر طبقات، پوشاک زنانه مردانه و کودکان، کیف و کفش، لوازم الکترونیکی و الکتریکی، لوازم منزل، صنایع‌دستی و... به فروش می‌رسد.

بازار یاشو پکن (yashow)

بازار یاشو پکن در منطقه سن لی تون شهر پکن واقع شده است. این مرکز خرید متشکل از پنج طبقه بوده و هم بین توریستان محبوبیت داشته و هم جزو پرطرفدارترین مراکز خرید پکن در بین شهروندان است. کلیه کالاهای موردنیاز خانواده مثل انواع پوشاک، کیف و کفش، کلاه، ساعت، صنایع‌دستی، و... از جمله اقلام ارائه شده در این مرکز خرید است. البته طبقه زیرین به کیف و کفش اختصاص داشته و طبقات یک، دو و سه نیز انواع البسه را به فروش می‌رسانند. طبقه چهارم نیز مخصوص کالاهایی چون اسباب‌بازی، لوازم تزیینی، ام پی تری و ام پی فور و انواع چای است. در ضمن در طبقه سوم انواع پارچه‌های نفیس و ابریشمی و یک غرفه بزرگ خیاطی نیز آماده ارائه خدمات به بازدیدکنندگان و خریداران هستند. ساعت کاری این مرکز از ۹ صبح الی ۹.۵ شب است.

مرکز خرید اورینتال پلازا پکن (oriental plaza)

سوغات چین

مرکز خرید اورینتال پلازای شهر پکن دومین مرکز خرید بزرگ پایتخت چین به شمار می‌رود که بزرگ‌ترین شعبه مک‌دونالد را که مدیر آن یکی از میلیاردرهای هنگ‌کنگی است، را در خود جای داده است. کالاهای ارائه شده در این مرکز تجاری شامل مایحتاج، کالاها و سوغات مورد نظر خریداران بوده و انواع پوشاک و البسه، کفش و کیف، ساعت و زیورآلات، لوازم‌خانگی، صوتی و تصویری و... را شامل می‌شود. کسانی که برای خرید به این مرکز خرید مراجعه می‌کنند، می‌توانند علاوه بر خرید از رستوران‌ها، گالری و موزه‌ای که در آن قرار دارد نیز بازدید نمایند. در ضمن یکی از شعب سوپر مارکت معروف اوله نیز در مرکز خرید اورینتال پلازا قرار دارد.

مرکز خرید گیاهان دارویی تونگ رن تانگ پکن (tong ren tang)

مرکز خرید گیاهان دارویی تونگ رن تانگ در پکن انواع داروها، گیاهان و مواد طبیعی را که قدمتی ۳۰۰ ساله دارد را در خود جای داده است. گردشگران با مراجعه به این مرکز خرید علاوه بر تهیه داروهای گیاهی می‌توانند با پزشکان سنتی چینی این مرکز خرید نیز ملاقاتی داشته باشند. پزشکانی که تنها با گرفتن نبض بیماران به بسیاری از اسرار جسمی و روحی آن‌ها را آشکار می‌سازند. البته بهتر است یک مترجم در طول بازدید از این مرکز خرید با شما همراه باشد تا هم از نظرات پزشکان بهتر استفاده کرده و هم داروهای موردنیاز خود را با اطمینان بیشتری تهیه نمایید.

 

مراکز خرید سوغات در شانگهای

سوغات چین

مرکز خرید سوپر برند مال شانگهای (super brand mall)

مرکز خرید سوپر برند مال که در منطقه پودونگ شانگهای چین قرار داشته و به‌عنوان یکی از باشکوه‌ترین مال‌های قاره آسیا شناخته می‌شود. این مرکز خرید مجهز در ده طبقه انواع کالاهای متنوع نظیر: پوشاک، کیف و کفش، صنایع‌دستی و بسیاری اجناس مرغوب و با کیفیت را به فروش رسانده و برای تمام اعضای خانواده جذاب است. از جمله امکانات جانبی مرکز خرید سوپر گرند مال شانگهای می‌توان به فروشگاه‌های بین‌المللی، سوپر مارکت بزرگ لوتوس، رستوران‌های متعدد و پردیس‌های سینمایی اشاره نمود. همه این موارد سبب شده تا این مرکز خرید در بین شهروندان و گردشگران تور چین از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

مرکز خرید گرند گت اوی شانگهای (grand geteway)

مرکز خرید گرند گت اوی در زمینی به مساحت ۱۳۰۰۰۰ مترمربع در شهر شانگهای چین قرار دارد. توریستان زیادی از مارک‌های معروف جهان در این مرکز بازدید می‌نمایند. مجموعه کاملی از فروشگاه‌های عرضه کننده لباس، لوازم الکترونیکی، دکوراسیون، کیف و کفش، اسباب‌بازی، زیورآلات و ساعت و بسیاری از ملزومات زندگی در این مرکز تجاری به مشتریان ارائه می‌شود. در ضمن، مرکز خرید گرند گت اوی جهت رفاه بیشتر خریداران تدابیر ویژه‌ای اندیشیده است که از آن جمله می‌توان به: مراکز تفریحی، پردیس سینمایی، رستوران‌های مجلل و چندین فروشگاه لباس اشاره داشت.

مرکز خرید برلینس شیمائو اینت پلازا شانگهای (brilliance shimao International plaza)

سوغات چین

مرکز خرید برلینس شیمائو اینت پلازا در فاصله کمی از میدان مردم شهر شانگهای چین قرار دارد. این مرکز تجاری بزرگ و با شکوه جهت آسایش مشتریان از تمام توان خود استفاده نموده تا توریستان و شهروندان لحظاتی آرام و خوش را در این مرکز خرید سپری نمایند. علاه بر پارکینگ، رستوران‌های متعدد، کافی‌شاپ و امکانات جانبی دیگر، این مرکز تجاری به فروش کالاها و اجناس مورد نیاز اعضای خانواده می‌پردازد. کالاهایی از قبیل انواع البسه، کیف و کفش، کالای خواب، لوازم زینتی و وسایل خانه، لوازم ورزشی و زیور آلات و... از معتبرترین برندها گرفته تا ارزان‌ترین کالاها در این مرکز خرید یافت می‌شود که خود یکی از ویژگی‌های بارز آن محسوب می‌شود.

مرکزخرید پارکسون (parkson)

مرکز خرید پارکسون در خیابان‌ «هوای های» شانگهای واقع شده است. در این مرکز خرید می‌توانید انواع برندها را با قیمت مناسب پیدا کنید.

میسون مد (maison mode)

اشرافی‌ترین مغازه درخیابان «هوای های» است که درشماره ۱۳۱۲ آن واقع شده است. خیابان هوای های نیمی از شهرت خود رامدیون این مرکز خرید است که مطرح‌ترین برندهای دنیا نظیر Gucci، Ferragamo، Hugo Boss، Bally، Kenzo و…در آن وجود دارند.

منبع: کجارو

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید