Performancing Metrics

212 سبد غذایی بین مردم طوفان زده روستاهای هیرمند در سیستان توزیع شد | اتاق خبر
کد خبر: 365503
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1395 - 07:28
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 212 سبد غذایی در شبانه روز گذشته بین مردم طوفان زده سه روستای شهرستان مرزی هیرمند واقع در شمال استان توزیع شد.

اتاق خبر:رسول راشکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 22 نیروی هلال احمر در قالب چهار تیم عملیاتی در این مدت سبدهای غذایی را بین 212 خانوار روستای گرفتار طوفان در شهرستان هیرمند توزیع کردند.
وی ادامه داد: با توجه به تداوم وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در سیستان نیروهای امدادی در آماده باش کامل بسر می برند تا در کمترین زمان خدمات مورد نیاز را به مردم ارائه دهند.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان همچنان تا پایان هفته تداوم دارد به طوری که مردم این منطقه امروز شاهد اوج سرعت و شدت وزش باد هستند.
مرتضی فرجی ادامه داد: سرعت وزش باد در این مدت به بیش از 80 کیلومتر بر ساعت در سیستان می رسد و در برخی نواحی سبب طوفان گرد و خاک نیز می شود.
به گزارش ایرنا بادهای موسمی 120 روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال استان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد هستند.
وزش این بادها و گردوغبار ناشی از آن و حرکت شن های روان سبب افزایش بیماریهای سل و تنفسی در این منطقه شده بطوری که سیستان در صدر جدول بیماران سل قرار دارد.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و زهک در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
شهرستان هیرمند واقع در 240 کیلومتری شمال زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان، هم مرز با کشور افغانستان است.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید