Performancing Metrics

آتش سوزی مراتع و جنگل های پلدختر مهارشد | اتاق خبر
کد خبر: 365670
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1395 - 01:43
فرماندار پلدختر لرستان از مهار آتش سوزی در جنگل ها و مراتع مله کوه در منطقه طول کش این شهرستان خبر داد.

اتاق خبر:نورالدین درمنان روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی گسترده که از ساعت 15 سه شنبه (دیروز) در مراتع مشجر بین شهرهای پلدختر و رومشکان به وقوع پیوست در ساعت 12 ظهر امروز (چهارشنبه) پس از گذشت 21 ساعت مهار شد.
وی ادامه داد: برای مهار این آتش امروز یک فروند بالگرد به منطقه اعزام شد.
فرماندار پلدختر بیان کرد: خشکی مراتع و وزش باد عملیات مهار حریق را با مشکل مواجه ساخته بود اما با تلاش پرسنل منابع طبیعی، امدادی و ستاد بحران شهرستان و نیروهای محلی این آتش مهار شد.
درمنان با بیان این که به احتمال زیاد عامل انسانی موجب بروز این آتش سوزی است اظهار کرد: میزان دقیق خسارت ناشی از آتش سوزی با اعزام کارشناسان به محل مشخص خواهد شد.
مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان نیز گفت: با حضور مستمر نیروهای امدادی آتش سوزی در کوه مله به طور کامل در حوزه شهرستان پلدختر مهار شده است.
شیرزاد نجفی افزود: بخش جزئی از این آتش سوزی در حوزه شهرستان رومشکان است که تلاش نیروهای منابع طبیعی برای اطفای حریق ادامه دارد.
وی خاطر نشان کرد: امیدوارم تا حدود ساعت 16 امروز (چهارشنبه) آتش سوزی در این منطقه به طور کامل مهار شود.
سالانه به طور متوسط دو هزار و 600 هکتار اراضی جنگلی و مرتع استان دچار حریق می شود.
43 درصد مساحت استان لرستان را جنگل، 25 درصد اراضی زراعی و 32 درصد مرتع تشکیل داده و بیشترین و کمترین اراضی ملی به ترتیب با 457 هزار و 730 هکتار در الیگودرز و 65 هزار و 604 هکتار در ازنا واقع شده است.
به ازای هر یکهزار هکتار جنگل و مرتع در دنیا یک محافظ فعالیت می کند که این تعداد در کشور و لرستان به ترتیب به ازای هر 13 هزار و 27 هزار هکتار است.
بنا بر اعلام مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، اعتبار مورد نیاز سالجاری برای مقابله با بحران آتش سوزی 102 میلیارد ریال و در برنامه بلند مدت ششم توسعه 163 میلیارد ریال است.

منبع: ایرنا

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید