Performancing Metrics

11 میلیون نفر در کشور تحت پوشش خدمات بیمه سلامت ایرانیان هستند | اتاق خبر
کد خبر: 365675
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1395 - 02:28
مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان گفت: 11 میلیون از جمعیت کشور هم اکنون تحت پوشش خدمات بیمه سلامت ایرانیان قرار گرفته و از خدمات متنوع این بیمه برخودار هستند.

اتاق خبر:محمد جواد کبیر روز چهارشنبه در دیدار با استاندار ایلام اظهار کرد: 11 میلیون جلد دفترچه بیمه سلامت برای استفاده بیمه شدگان نیز صادر شده و در اختیار آنها قرار گرفته است.
وی افزود: سال گذشته 280 میلیارد ریال و امسال 380 میلیارد ریال از مطالبات بیمارستان های دولتی کشور در قالب طرح تحول سلامت از سوی بیمه سلامت ایرانیان پرداخت شده است.
کبیر در خصوص پرداخت مطالبات مرکاز درمانی استان ایلام از سوی بیمه سلامت ایرانیان تاکید کرد: مراکز درمانی این استان از نظر پرداختی در وضعیت مطلوبی قرار دارند.
وی یادآور شد: 360 هزار نفر از مردم استان ایلام هم اکنون تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند که 50 درصد از این بیمه شدگان را مردم مناطق روستایی تشکیل می دهند.
به گفته وی، تلاش می کنیم بخش بیمه روستایی تقویت شود بنابراین با توجه به شرایط استان ایلام و همکاری شورای هماهنگی افق جدیدی پیش روی بیمه روستاییان قرار دارد.
وی در خصوص طرح پزشک خانواده هم گفت: این طرح با اولویت در دستور کار دولت قرار دارد.
کبیر اضافه کرد: نظام ارجاع روستا به شهر برای دریافت خدمات درمانی و بیمه ای باید ساماندهی شود و کلنیک های ویژه برای دسترسی مردم به مراکز درمانی باید افزایش یابد.
استاندار ایلام هم در این دیدار گفت: اکثر بیمارستان های ایلام دارای سیستم دولتی است و بیمارستان خصوصی در این استان کم است با این حال پرداخت بدهی بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی مناسب است ولی باید در اولویت کار بیمه ها قرار گیرد.
محمدرضا مروارید افزود: هر چند مردم از صدور دفترچه بیمه سلامت و طرح تحول نظام سلامت استقبال زیادی کرده اند اما این امر باعث افزایش هزینه بیمه ها شده است.
وی خواستار تقویت سیستم ارتباطی روستا به شهر و توجه به طرح پزشک خانواده در استان ایلام شد.
مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان به منظور شرکت در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل بیمه سلامت استان ایلام به این استان سفر کرده است.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید