Performancing Metrics

روزآمدی قوانین و مقررات از اولویت های دایره گزینش است | اتاق خبر
کد خبر: 365729
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1395 - 09:04
دبیر هیات عالی گزینش کشور گفت: روزآمدی قوانین، مقررات از اولویت ها و برنامه های مهم هیات گزینش در نظام اداری کشور است.

اتاق خبر:اسدالله وطنی روز چهارشنبه در نشست با گزینشگران استان مرکزی افزود: روزآمدی قوانین و فرم های گزینش با همکاری هیات های مرکزی، دوایر عالی و همراهی گزینشگران انجام شده و در حال ویراستاری است که با تصویب در هیات عالی، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در بدنه نظام اداری اجرایی می شود.
به گزارش ایرنا،وی ادامه داد: انتخاب نیروهای انسانی ماهر، با اخلاق و موثر برای نقش افرینی در بدنه نظام اداری مسئله حساس و مهمی است که در گزینش و مصاحبه جذب نیروی دستگاه های دولتی مدنظر است و در قوانین جدی با اصلاحات صورت گرفته برخی موضوعات و نواقص برطرف می شود.
دبیر هیات عالی گزینش کشور خاطر نشان کرد: بازنگری در شیوه نامه ها و دستورالعمل ها بر حسب تغییرات سال های اخیر امری ضروری بود که به بهترین شکل و با وسواس و داریت انجام شده و به مجلس تقدیم شده است.
وطنی با تاکید بر همکاری هرچه بیشتر گزینشگران با مدیران دستگاه های اجرایی گفت: گزینشگران می توانند با همراهی مدیران از ظرفیت دستگاه ها در انجام وظایف و انتخاب افراد شایسته و مسئول برای دستگاه های اجرایی استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، وی در بخشی از سخنانش به حذف سختی کار گزینشگران اشاره کرد و افزود: این مهم در سازمان مدیریت در حال بررسی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی گفت: ایجاد امنیت و اشتغال برای کشور، مردم و دانش آموختگان جامعه یکی از وظایف مهم دولت ها در کشور و جوامع بشری به شمار می رود.
شکرالله حسن بیگی افزود:کشور ایران باوجود نا آرامی ها در منطقه توانسته با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و از خود گذشتگی نیروهای اطلاعاتی و نظامی به جزیره ای امن برای کار، تلاش و فعالیت مردم و دانش آموختگان تبدیل شود.
وی، تعیین صلاحیت افراد برای ورود به حرفه های مختلف را از دیگر اقدام های دولت ها عنوان کرد و گفت: هسته گزینش در جمهوری اسلامی به عنوان تابلو و آینه دستگاه ها در کنار کار تخصصی، تعیین صلاحیت حرفه ای وظیفه تشخیص موازین شرعی را نیز برعهده داشته و برخورد مناسب آنان با مستخدمان نقش مهم و تاثیرگذاری در شناسایی دستگاه ها در جامعه بر عهده دارند.
به گزارش ایرنا،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی گفت: گزینش آگاهانه، برخورداری از سیستم های نوین برای تشکیل پرونده ها، جلوگیری از ورود افرادی که می توانند مشکلاتی برای دستگاه ها به همراه داشته باشند و حمایت از حقوق افراد باصلاحیت از جمله اقدام هایی است که اهمیت و حساسیت حرفه گزینشگری را بیش از پیش در جامعه مشخص می کند.
حسن بیگی، حفاظت از اسرار مردم و خانواده ها را از دیگر وظایف گزینشگران عنوان کرد و افزود: گزینشگران باید برای حفظ اسرار و اطلاعات کوشا باشند و بکوشند این اطلاعات به درستی حفظ شود.
سرگرد مصطفی نوروزی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این نشست گفت: حدود 32 میلیون کاربر فعال در کشور روزانه به صورت میانگین سه تا هفت ساعت از وقت خود را در محیط شبکه اجتماعی تلگرام می گذرانند و جوانان و نیروهای کار جامعه یکصد میلیون ساعت خوراک فکری و فرهنگی از این شبکه دریافت می کنند.
هم اکنون حدود پنج هزار نفر به صورت مستقیم و تمام وقت در هسته گزینش کشور فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید