Performancing Metrics

اندونزی خواستار آتش بس بین ابوسیاف و ارتش فیلیپین شد | اتاق خبر
کد خبر: 365840
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1395 - 21:47
وزارت امور خارجه اندونزی خواستار آتش بس میان گروه تروریستی ابوسیاف و نظامیان فیلیپین در تلاش برای اطمینان از ایمنی چند شهروند این کشور شد که توسط تروریست ها به گروگان گرفته شده اند.

اتاق خبر: این درخواست در حالی مطرح می شود که روز چهارشنبه یکی از گروگان های اندونزیایی گروه ابوسیاف که تهدید شده بود سرش قطع می شود موفق به فرار از استان 'سولو' فیلیپین شد و با شنا خود را نجات داد.
'محمد اقبال' یک مقام رسمی وزارت امور خارجه اندونزی روز پنجشنبه، گفت که رییس دستگاه دیپلماسی این کشور در ارتباط با همتای فیلیپینی خود درخواست آتش بس برای ایمنی گروگان ها را مطرح کرده است.
براساس گزارش رسانه های محلی، وی در وزارت امور خارجه اندونزی گفت که برای جاکارتا، ایمنی گروگان ها یک اولویت است.
ارتش فیلیپین از 23 مرداد عملیاتی را علیه گروه های تروریستی در جنوب این کشور راه اندازی کرد.
'رودریگو دوترته' رییس جمهوری فیلیپین که از حدود دو ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده است، اخیرا از ارتش خواست گروه تروریستی ابوسیاف را از بین ببرند.
وی گفت در صورتی که این کار انجام نشود، فیلپیین در معرض خطر 'آلوده شدن' به گروه تروریستی داعش قرار می گیرد.
'جوکو ویدودو' رییس جمهوری اندونزی نیز روز سه شنبه هفته گذشته اعتراف کرد دولتش نمی تواند سریع برای آزادی شهروندان این کشور که توسط گروه تروریستی ابوسیاف در فیلیپین گروگان گرفته شده اند، عمل کند.
گروه تروریستی ابوسیاف همپیمان داعش از فروردین ماه امسال تاکنون در چند نوبت بیش از 20 ملوان اندونزیایی را در آب های دریای سولو به گروگان گرفت که حدود 10 نفر از آنها تاکنون آزاد شده اند.
این گروه تروریستی در دهه 90 میلادی با کمک 'اسامه بن لادن' و توسط 'عبدالرزاق جنجلانی' یک واعظ اهل فیلیپین شکل گرفت.

منبع: ایرنا

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید